واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
پنتاگون:

روسیه مهم‌ترین تهدید علیه آمریکاست

در تازه‌ترین گزارش منتشر شده پنتاگون، ضمن هشدار نسبت به افزایش تهدید نظامی روسیه علیه آمریکا گفته شده که کرملین معتقد است واشنگتن به دنبال تغییر رژیم این کشور است؛ ادعایی که می‌تواند روابط سرد میان این دو قدرت را تیره‌ و تارتر کند.
 تدبیر24»به نوشته مجله فارن‌پالسی، در گزارش ۱۱۶ صفحه‌ای آژانس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع آمریکا تحت عنوان "قدرت نظامی روسیه: ایجاد ارتشی برای حمایت از آرمان‌های قدرت بزرگ"، تصویری از روسیه ارائه شده که در آن خود را مخالف آمریکا می‌بیند و رهبری آن تلاش دارد تا این کشور را بار دیگر مانند دوران جنگ سرد به قدرتی برجسته تبدیل کند.

در این گزارش آمده است: کرملین متقاعد شده که آمریکا به دنبال تغییر رژیم در روسیه است. مسکو در جریان انقلاب‌های رنگی در شرق اروپا در اوایل دهه ۲۰۰۰ نسبت به تمایل واشنگتن برای تغییر رژیم در این کشورها و روسیه ابراز نگرانی کرد. روسیه هم‌چنین آمریکا را مسئول "بهار عربی" سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و برکناری ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهور سابق اوکراین در سال ۲۰۱۴ می‌داند.

گزارش پنتاگون در حالی منتشر شده است که دولت آمریکا بر چگونگی مدیریت کردن تهدیدات از سوی روسیه دست‌وپنجه تمرکز دارد. در حالی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا درصدد تحسین همتای روسی خود برآمده و حتی پیش از دیدار با وی درباره ارائه برخی امتیازات به مسکو صحبت‌هایی کرده اما کنگره این کشور مواضعی سخت‌تر علیه کرملین اتخاذ کرده است. سنای آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو تصویب و شرایط را برای کاخ سفید جهت دور زدن این تحریم‌ها دشوارتر کرد.

بر اساس این گزارش منتشر شده، پنتاگون به عنوان یک نهاد نظامی و اطلاعاتی، نسبت به بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن چندان خوش‌بین نیست. در بخشی از این گزارش در این باره آمده است: مسکو نگران است که آمریکا تلاش دارد با دیکته کردن مجموعه‌ای از عرف‌های مقبول بین‌المللی، بنیان‌های قدرت کرملین را تهدید کند.

این ایده که روسیه پیش‌بینی می‌کند، آمریکا برای سرنگونی رهبری کرملین تلاش خواهد کرد در تمامی وجوه روابط دیپلماتیک دو کشور طنین‌انداز شده است.

روسیه مدت‌های مدیدی است که نسبت به مداخله آمریکا برای تغییر رژیم خود هوشیار و محتاط است. ادعا می‌شود پوتین در سال  ۲۰۱۲ به این دلیل نامزد ریاست‌جمهوری شد که از اتحاد دیمیتری مدودوف، رییس جمهور وقت با آمریکا جهت تغییر رژیم در لیبی ناراضی بود. پوتین همچنین هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا را مقصر اعتراضات گسترده سال ۲۰۱۱ کشورش می‌داند.

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در این گزارش هم‌چنین به افزایش بودجه دفاعی مسکو اشاره کرده که اکنون به رکورد خود در دوران پس از فروپاشی جماهیر شوروی رسیده است.

برخلاف اشتیاق و نزدیکی کاخ سفید به مسکو، سایر نهادهای دولت آمریکا به جدی گرفتن تهدید روسیه ادامه می‌دهند که "روسیه مهم‌ترین تهدید ژئوپولتیک آمریکاست".

نیکولاس برنز، نماینده پیشین آمریکا در ناتو طی حضور اخیر خود در کمیته اطلاعات سنا مدعی شد، دولت‌های اوباما و ترامپ در ارائه پاسخی مناسب به مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ناکام بوده‌اند.

برنز معتقد است: روسیه خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در جهان امروز است.

برچسب ها: روسیه آمریکاست
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: