واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

برگزاری هشت دوره ضمن خدمت برای معلمان و کارمندان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدير بنياد قرآن استان همدان گفت: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد قرآن برگزاری دوره ضمن خدمت برای معلمان و کارمندان در برنامه‌های تفسیر قرآن، مفاهیم تکمیلی، نهج‌البلاغه، روخوانی و تجوید مقدماتی و تجوید تکمیلی است.
تدبیر24»جواد صدیق مدير بنياد قرآن استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان از برگزاری هشت دوره ضمن خدمت برای معلمان و کارمندان در استان خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد قرآن برگزاری برنامه‌های تفسیر قرآن، مفاهیم تکمیلی، نهج‌البلاغه، روخوانی و تجوید مقدماتی و تجوید تکمیلی است.

صدیق تصریح کرد: دوره‌های ضمن خدمت در قالب کلاس‌های تجوید پایه، قرائت و ترتیل تفسیر آیات برگزیده، روخوانی و روانخوانی، آداب و اسرار نماز، آشنایی با ادیان و مذاهب، سیره پیامبراعظم(ص)، تربیت اسلامی با تکیه بر قرآن، آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به برگزاری طرح تربیت معلم روستاها، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک دوره تربیت معلم برگزار خواهد شد و سال گذشته نیز بیش از ۳۰۰ نفر دوره‌های تربیت معلم را گذرانده‌اند.

وی از آموزش قرآن کودکان پیش دبستانی از اول مهرماه خبر داد و افزود: آموزش قرآن برای استعدادهای برگزیده و سایر دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

صدیق با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان‌های فامنین، رزن و کبودراهنگ فاقد خانه قرآن هستند، ادامه داد: بهار، لالجین، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان و ملایر از جمله شهرهایی هستند که خانه قرآن در آن‌ها فعالیت دارد.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی با همکاری اوقاف، اداره ارشاد و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دارای رتبه در مسابقات استانی به مسابقات کشوری نیز اعزام خواهند شد.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در تالار قرآن، خاطرنشان کرد: ترتیل‌خوانی قرآن یکی از برنامه‌های شاخصی بود که در ماه مبارک رمضان در تالار قرآن برگزار شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در تابستان در تالار قرآن خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی قرآن کریم برای دانش آموزان یکی دیگر از برنامه‌ها در تابستان و در تالار قرآن خواهد بود.

صدیق با اشاره فعالیت ۴۲ خانه قرآن شهری و ۱۵۴ خانه قرآن روستایی در استان همدان، یادآور شد: از ۹۰۰ روستا در استان ۷۴۶ روستا بدون خانه قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های قرآن در برنامه پنج ساله باید به ۲۴۶ خانه برسد، اظهار کرد: علاوه بر خانه‌های قرآن ۵۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعالیت دارند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان در پایان با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه و با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۴ نفر طی چهار سال گذشته وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در مجموع ۸۳۹ میلیون تومان وام به جامعه قرآنی پرداخت شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: