تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۸۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

کرملین به کاخ سفید هشدار داد

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه با هشدار به آمریکا گفت: صبر ما در روابط با واشنگتن بی پایان نیست و طرف مقابل باید به این واقعیت توجه کند.
تدبیر24»اوشاکوف با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهوری روسیه به هامبورگ برای شرکت در اجلاس سران 20 کشور صنعتی که 16 تیرماه آغاز می شود، گفت: بدیهی است بیش از هر دیداری در حاشیه این اجلاس منتظر ملاقات ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه هستیم.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه به نقل از سخنان اوشاکوف نوشت: با توجه به برنامه کاری فشرده رئیس جمهوری روسیه در این سفر، زمان آزاد برای دیدار سران دو کشور را جست وجو می کنیم.
وی افزود: چهار گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری دو کشور برای روابط دوجانبه و تامین امنیت و ثبات بین المللی کافی نیست.
مقام روس اظهار کرد: مسکو بر این باور است که مساله تروریسم بین المللی در دیدار سران دو کشور در وهله نخست باید مطرح و مورد بحث قرار گیرد و برای مذاکره در باره مسائل دیگر از جمله خلع سلاح نیز آمادگی داریم.
اوشاکوف در ادامه گفت: روابط دوجانبه را باید از وضعیت کنونی خارج کرد. روابط مسکو و واشنگتن در گرو تسویه حساب های سیاسی داخلی آمریکا قرار گرفته است. روسیه همچنان صبر و حوصله پیشه کرده، اما شکیبایی ما هم بی پایان نیست. عرصه های دارای مشکل بین دو کشور بیش از حد زیاد است.
اوشاکوف همچنین گفت: باید ترتیبی داد تا طرف روسی نیازی به اتخاذ تدابیر متقابل در مورد اقدامات دولت سابق آمریکا در اواخر سال 2016 از جمله در مورد دو ملک دیپلماتیک توقیف شده در واشنگتن و نیویورک نداشته باشد.
وی افزود: بر این باورم که طرف آمریکایی هم از اینکه با توقیف املاک دیپلماتیک روسیه به عنوان کشور نقض کننده کنوانسیون وین در باره روابط دیپلماتیک معرفی می شود، خسته شده است.
مقام کرملین در پایان تاکید کرد: صبر روسیه بی پایان نیست و در صورت حل نشدن این مساله، اقدام متقابل بکارگرفته می شود.
روابط روسیه و آمریکا در شرایط کنونی بسیار تیره است و دو کشور بر اثر تحریم های آمریکایی همکاری ها در بسیاری عرصه ها را متوقف کرده اند.
دولت آمریکا اخیرا هم در موج دیگری از تحریم های ضدروسی، 38 فرد و نهاد در روسیه و اوکراینی های مخالف کی یف را در ارتباط با اختلاف چند ساله بر سر شبه جزیره کریمه تحریم کرد.
افزون بر این، دولت اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود در سال 2016 با دستوری ناگهانی 35 دیپلمات روسیه را اخراج و دو ملک دیپلماتیک این کشور را نیز توقیف کرد که دولت ترامپ هم تاکنون حاضر نشده براساس قوانین و مقررات بین المللی آنها را بازگرداند و حتی پیش شرط دریافت یک قطعه زمین در سن پترزبورگ برای ساخت کنسولگری آمریکا را مطرح کرده که توسط مسکو رد شده است.
رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی در باره تیرگی روابط روسیه با آمریکا گفت: همکاری های مسکو و واشنگتن در پائین ترین نقطه قرار دارد و در چند سال گذشته پایه های همکاری ها که در دهه های گذشته شکل گرفته بود، تخریب شده است.
برچسب ها: کرملین کاخ سفید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: