واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۲۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه

اروپایی ها فرصت را از دست ندهند

مطمئن باشید ایرانی‌ها مردان باهوش و باشعورند اول متنی را امضا نمی‌کنند که بعد باید برایش مذاکره و چانه‌زنی کنند! اصلا مایل نیستند دو بار، روی یک متن! مذاکره کنند . . .

تدبیر24 : قرار است وزیر خارجه سه‌شنبه، برای ادامه مذاکرات عارم ژنو شود برای او آرزوی موفقیت می‌کنم اما من به‌دلیل آنکه مدتی در فرانسه ماموریت داشتم با روحیات دولتمردان این کشور به‌خوبی آگاه هستم. فرانسه بی‌تردید ایدئولوژیک‌ترین کشور اروپا و کشور‌های موسوم به غرب است. روزی در مقاله‌ای نوشتم جمهوری لائیسیته و سپس به ابعاد مختلف طرح استازی پرداختم. صدها هزار مسلمان از حقوق خویش در قرن بیست ویکم توسط این طرح محروم شده بودند، پس از چند روز فیلسوف مشهور فرانسوی که شرق‌شناس برجسته‌ای نیز هست، به‌نام ژیل کپل با من تماس گرفت و گفت، ما فرانسوی‌ها همیشه مردان از دست دادن فرصت‌ها هستیم.

روزگاری فرانسه در زمان ژاک شیراک، با درایت همکاری استراتژیکی را با ایران شروع کرد. در آخرین ملاقات شیراک و خاتمی در بهار 1384 شیراک گفت متاسفم بگویم ما دیرایران را درک کردیم و ایران دارای ظرفیت‌های ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک است و بیشترین نزدیکی را با ایران در زمانی حس می‌کنم که فرصتمان به پایان رسیده است! مخاطب این نوشتار، مذاکره‌کنندگان اروپایی هستند، فرصت همراهی دولت یازدهم را از دست ندهید، فکر نکنید با فشارو ارعاب می‌توانید کسب امتیاز بیشتر کنید!

 به سران فرانسه عرض می‌کنم شما در دوران دولت خاتمی، مذاکرات هسته‌ای تروئیکای اروپایی را رهبری و سلیقه ایرانی را تجربه کردید! مطمئن باشید ایرانی‌ها مردان باهوش و باشعورند اول متنی را امضا نمی‌کنند که بعد باید برایش مذاکره و چانه‌زنی کنند! اصلا مایل نیستند دو بار، روی یک متن! مذاکره کنند! قلب آحاد مردم ایران از رفتار وزیر خارجه فرانسه رنجیده است، سوال بزرگ این است فرانسه شیراک و ژوسپن و دویلپن کجا و فرانسه آقای فابیوس کجا، امیدوارم آقای اولاند نیز واقع‌بینانه‌تر مسائل را رصد کنند! اکنون وزیر خارجه فرانسه از موقعیتی متزلزل برخوردار است، به 1+5 صریح باید گفت فرصت را در مقابل ایران از دست ندهید از دستان دوستی ایران برداشت انتزاعی نکنید و بدانید فرسایش در مذاکرات و طولانی شدن مذاکرات به‌نفع دو طرف نیست البته شما بیشتر متضرر خواهید شد، برای هیات ایرانی آرزوی موفقیت می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
0
سلام، من اگر کاره ای بودم مطمئن باش تا نظام عوض نمیشد هیچیک از تحریم ها رو بر نمیداشتم
هادی
|
Malaysia
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
0
سر کار خانم ناهید؛
برای شما بسیار متاسفم که سختی ها و دشواری های مردمان کشورت را احساس نمیکنی! من هم به روش تیم مذاکره کنند در دولت قبل منتقد هستیم و به تیم جدید امیدوار. ولی این دلیل نمیشود در هر صورت از تحریم های ناجوان مردانه که مردم ایران را به سختی انداخته است خوشحال شویم. کاش سری به بیمارسانها میزدید. دوستی داشتم که بخاطر گران شدن دارو ها جان خودش را از دست داد. کمی مراقب سخن گفتن خود باشید . موفق باشید
پاسخ ها
ناهید
| Iran (Islamic Republic of)
سلام آقا هادی
اشتباه نکن من متوجه مشکلات هستم این مشکلات مرا هم دچار سختی کرده اما این مردم که فکرشون درست نیست هرکس ساز خودشو میزنه و تازه باورشون نمیشه که همه یک خانواده ایم و باید تحمل مخالف ها رو هم داشته باشیم و به حرف خارج گودی ها گوش دل میسپارن بجای حل مشکل و کمک به حل مشکل سنگ اندازی میکنند مردمی که فکر منافع شخصی خودشون هستند نه منافع ملی
پس باید در تنگنا قرار بگیرند تا مغزشون بکار بیفته که منافع ملی مهمتر مهمتر از منافع شخصی است
در ضمن از نظر مخالف شما تشکر میکنم
آرزومند آرزوهایتان
نظر شما: