واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

آمریکا و کره جنوبی در مانور مشترک موشک بالستیک شلیک کردند

آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به آزمایش موشک قاره پیما پیونگ یانگ، در یک مانور مشترک تعدادی موشک بالستیک به ساحل شرقی شبه جزیره کره شلیک کردند.
تدبیر24»ارتش آمریکا و کره جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک برای تمرین مقابله با اقدامات بی ثبات کننده کره شمالی کردند.
ارتش آمریکا در کره جنوبی در بیانیه ای افزود: در این تمرین نظامی با استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) و موشک هیونمو 2 کره جنوبی، چندین موشک به آب های سرزمینی کره جنوبی در شرق شبه جزیره شلیک شد.
دولت کره شمالی ضمن توصیف آزمایش موشک قاره پیما به عنوان هدیه روز 4 جولای (سالگرد استقلال آمریکا) به واشنگتن، گفت که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی نشان می دهد آنان بهره ای از دانش بالستیک نبرده اند.
منابع نظامی کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کردند که پیونگ یانگ اقدام به پرتاب موشکی به سمت آبهای ژاپن کرد که از نوع بالستیک قاره پیما بوده و با توجه به قدرت بالای آن قادر است هر نقطه ای از جهان را مورد هدف قرار دهد.
در پی این اقدام کره شمالی، مقام های دولت ترامپ برای ارزیابی گزینه های احتمالی برای پاسخ به آن، نشست فوق العاده تشکیل دادند و دو مقام آمریکایی در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان تایید کردند که این موشک از نوع قاره پیما بوده است.
مقام های دولتی آمریکا گفتند: در صورتی که مشخص شود،موشک شلیک شده از نوع قاره پیما بوده،تصمیم برای دادن «پاسخی سنجیده» به عهده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود و پاسخ احتمالی ممکن است شامل اعزام نیروهای نظامی بیشتر از جمله سرباز و ارسال هواپیما و کشتی برای افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره باشد.
آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی مربوط به 18 خرداد ماه سالجاری است که به طور همزمان چند فروند موشک ‏زمین به دریا به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرد.‏
کره شمالی می گوید، تا زمانی که تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد.‏
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: