واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

نشست امنیتی کشورهای تحریم کننده قطر در قاهره

سران سازمان های اطلاعاتی عربستان، مصر، امارات و بحرین یک روز پیش از پایان ضرب العجل تعیین شده برای پذیرش شروط 13گانه این کشورها از سوی قطر، در قاهره دیدار کردند.
تدبیر24»این دیدار که جزئیات آن منتشر نشده، در حالی صورت گرفت که وزیران خارجه کشورهای تحریم کننده روز چهارشنبه نشستی برای تصمیم گیری درباره ادامه تحریم قطر تشکیل خواهند داد.
کشورهای تحریم کننده به سرکردگی ریاض، قطر را به حمایت از تروریسم و گسترش روابط با ایران به عنوان رقیب منطقه ای عربستان متهم می کنند.
قطر با رد این اتهام ها پاسخ خود در قبال شروط 13گانه این کشورها را به کویت تحویل داده است.
مهلت 10 روزه دوحه برای پذیرش این شروط یکشنبه شب این هفته پایان یافت، اما به درخواست صباح احمد الصباح امیر کویت، این مهلت 48 ساعت دیگر تمدید شد.
دولت قطر هرگونه پیش شرطی را که به حاکمیت این کشور خدشه وارد می کند، رد کرده است.
بحران میان قطر و چند کشور عربی از زمانی آغاز شد که عربستان سعودی روز دوشنبه (15 خرداد) به دلیل این که قطر از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند و با متهم کردن این کشور به حمایت مالی از تروریسم، قطع رابطه خود را با آن اعلام کرد.
دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: