واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

پشت پرده توافق اخیر میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد

با توجه به ویژه خواری صاحبان مؤسات غير انتفاعي به واسطه رانت های متعدد، مخصوصا زمان زاهدي و دانشجو در وزارت علوم، برخی از اشخاص حتی صاحب چند مؤسسه غير انتفاعي در آن زمان شدند.

تدبیر24»حالا امروز اين به اصطلاح توافق اخير بين وزارت علوم و دانشگاه ازاد به نوعی به معنای كلاه بر سر دانشگاه رفتن است، چرا که به واسطه آن قانون كميته ٣ نفره زير پا گذاشته شد.  در مجموع می توان گفت که در دو هفته گذشته غير انتفاعي ها با توجه ويژه معاون آموزشی وزارت علوم كه خود دو غير انتفاعي در كاشان دارد، حسابی چاق و چله شدند .

گفتنی است که سال گذشته اين موقع بالغ بر ٤٠٠ هزار نفر در كارشناسي ارشد دانشگاه ازاد ثبت نام كرده بودند، اما  امروز به خاطر اين دعواي اخير و وقت كشي شريعتي نياسر كمتر از ١٤٠هزار نفر ثبت نام كرده اند . متاسفانه به دليل عدم اطلاع كارشناسي مديران جديد دانشگاه ضرر هنگفتي به دانشگاه ازاد وارد شد كه تاثير ان را در ماه هاي آينده در پرداخت حقوق كاركنان و اساتيد در واحد هاي دانشگاه ازاد خواهيم ديد و عملا اندوخته مثبت مصوب هيات امنا براي سال ٩٦ محقق نخواهد شد و در نتيجه طرح هاي در دست ساخت عمراني نيز دستخوش اسيب و تاخير قرار خواهند گرفت . جالب است كه شريعتي نياسر باز این طور گفته است که اين توافق بايد در شوراي گسترش به تصويب برسد، در حالي كه تا ١٧تيرماه  كه مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را تعيين كرده اند فقط ٣ روز باقي مانده است.

البته بايد توجه داشت كارشناسي ارشد به مثابه رگ حيات غير انتفايي ها است، چراکه كارشناسي بدون كنكور است و از طریق ارائه مجوزهاي كارشناسي ارشد در هفته هاي گذشته به مؤسسات غيرانتفايي آن هم بدون داشتن هيات علمي گویا به همه آن مراکز حسابي حال داده شده است و بماند که با اين اتفاق عملا كميته سه نفره هم زير سوال برده شده است.

.به نظر مي رسد هدف بی اعتبار کردن قانون کمیته سه نفره بوده است و  به عبارتی شروطی را که این قانون مقرر کرده است_  یعنی تصویب رشته ها در کمیته سه نفره_  را رد کرده است . همچنین  اگر دانشگاه این گونه پذيرفته که حتی یک رشته را حذف کند، این به معنای این است که بی اعتباری کمیته سه نفره پذيرفته شده و این آغاز راه حذف رشته های دکتری سال آینده است.

گفتنی است که اغلب غير انتفاعي ها در زمان زاهدي و دانشجو به صورت ويژه خواري مجوز گرفته اند و اکنون بايد از طريق فضاي مجازي  به وزارت علوم فشار آورد تا اسامي صاحبان غير انتفاعي ها را منتشر كند. این اسامی شامل  حدود ٤٠٠ واحد است كه اغلب مرتبطين وزارت علوم هستند.


منبع: نوآوران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: