واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

کلاهبرداري ميلياردي با چک‌هاي جعلي

اعضاي باند‌ي که با مدارک سرقتي از بانک دسته چک گرفته و با آن کلاهبرداري ميلياردي مي‌کنند، تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. در آبان ماه سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که جهت ارائه درخواست براي دريافت وام به بانک مراجعه کرده اما از طريق بانک اطلاع پيدا مي کند که داراي ده‌ها فقره چک بلامحل و برگشتي است ! و اين در حالي است که تا پيش از اين به هيچ عنوان دسته چکي نداشته است .

در بررسي‌هاي اوليه صورت گرفته از سوي کلانتري مشخص شد که مدارک شناسايي متعلق به شاکي پرونده، در سال گذشته و به شيوه «سرقت از داخل خودرو» به سرقت رفته و فرد يا افرادي با استفاده از اين اسناد و مدارک شناسايي مسروقه اقدام به افتتاح حساب و دريافت دسته چک کرده اند .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «جعل مدارک شناسايي» و به دستور شعبه نه مبازپرسي دادسرايناحيه 4 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه چهارم پليس آگاهي و با بررسي مشخصات شاکي پرونده، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که فرد يا افرادي با مراجعه به شعبات مختلف بانکي در سطح شهر تهران و در طول يک سال گذشته اقدام به افتتاح حساب در شعبات و دريافت دسته چک‌هاي متعدد کرده اند .

همزمان با شناسايي حساب‌هاي مجعول در شعبات بانکي مختلف، تعدادي از مالباختگان جديد با مراجعه به پايگاه چهارم پليس آگاهي اقدام به طرح شکايت از صاحب حساب‌هاي بانکي کرده و از طريق کارآگاهان اين پايگاه اطلاع پيدا کردند که تمامي افتتاح حساب‌ها و دريافت دسته چک‌ها با استفاده از اسناد و مدارک شناسايي مسروقه انجام شده است . يکي از اين مالباختگان در اظهارات خود عنوان داشت‌: در روز پانزدهم مرداد91 فردي با مراجعه به محل کار من در گشتارگاه دام، اقدام به خريد 170 ميليون تومان گوشت گوساله کرد اما در زمان وصول چک متوجه شدم که هيچ پولي در داخل حساب وجود ندارد .

سرهنگ کارآگاه رضامؤذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، درادامه اعلام اين خبر با اشاره به شناسايي دهها مالباخته جديد و ارزش ميلياردي پرونده ( با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان ) گفت‌: «با توجه به جعل مدارک شناسايي متعلق به شاکي پرونده و دهها فقره کلاهبرداري از طريق صدور چک‌هاي مجعول و بلامحل، دستور انتشار تصاوير استفاده شده در اسناد و مدارک شناسايي مجعول از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است ؛ لذا از کليه شهروندان محترم که اطلاعاتي در خصوص هويت، محل‌هاي تردد و يا مخفيگاه صاحبان تصاويرِ استفاده شده در مدارک شناسايي مجعول دارند، درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21866349 در اختيار کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند » .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: