واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

آموزش و پرورش در صف اول اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است

استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگ‌ساز باید در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تقویت شود.
تدبیر24»دکتر غلام‌رضا شریعتی در حاشیه همایش گفتمان‌سازی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در محل سالن مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: خودکنترلی و خودمقاوم بودن در برابر آسیب‌های اجتماعی باید به باور جامعه و اجتماع تبدیل شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تأثیرگذار در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همه باید برای کمک به آموزش و پرورش در این امر بسیج شوند و به این نهاد در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.

استاندار خوزستان افزود: آموزش و پرورش دارای بالاترین مخاطب در جامعه است؛ به‌طوری‌که داشتن یک‌میلیون دانش‌آموز و 70 هزار معلم خوزستانی گواهی بر مخاطبان بالای این نهاد فرهنگ‌ساز و استفاده از این ظرفیت اجتماعی ضروری است.

شریعتی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان باید کار اصلی را به سمن‌های فعال در این حوزه بسپارد و صرفاً کار نظارت و آموزش را عهده‌دار شود؛ چراکه تجربه ثابت کرده است هر جا کارها به مردم سپرده شدند موفقیت حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه پیشگیری و درمان باید از ظرفیت سمن‌ها استفاده کرد، توضیح داد: سازمان‌های مردم‌نهاد دارای ظرفیت خوبی در امر کمک به فرهنگ‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر هستند که لازم است با برنامه‌ریزی و تعامل با این سازمان‌های غیردولتی به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: