واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
دستیار ویژه رئیس جمهوری:

بازی های سیاسی در منشور حقوق شهروندی هیچ جایگاهی ندارد

دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت که مسائل و بازی های سیاسی در منشور حقوق شهروندی هیچ جایگاهی ندارد و ارتباط مستقیم مسئولان با مردم یک اصل مهم در این منشور است.
تدبیر24»الهام امین زاده شنبه شب در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نباید موضوع مهم حقوق شهروندی با تعویض دولت ها دچار تغییر شود بلکه لازم است استمرار داشته باشد.
وی افزود که منشور حقوق شهروندی بدنبال ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم است.
امین زاده عنوان کرد که برای اجرای منشور حقوق شهروندی باید بیش از پیش به سمن ها و رسانه ها بها داده شود و از ظرفیت آنها استفاده کرد.
وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت مطلوب در زمینه حقوق شهروندی درخشش قابل توجهی داشته و به عنوان یک الگو باید به دیگر استان ها معرفی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که یکی از موضوع های مهم مورد اشاره در منشور حقوق شهروندی آن است که نباید در ارائه خدمت به مردم تبعیض وجود داشته باشد.
سید موسی خادمی اظهار داشت: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش نابرابری ها در خدمات رسانی به مردم تلاش کنند.
وی ادامه داد که هر چند تاکنون فعالیت هایی در این زمینه در کهگیلویه و بویراحمد شده اما ناکافی به نظر می رسد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وجود فاصله بین استان ها به دلیل نابرابری امکانات آزار دهنده است، بیان کرد: دولت در سال های اخیر توجه ویژه ای به استان های کمتر توسعه یافته از جمله در این استان برای رفع فاصله با مناطق توسعه یافته داشته است.
خادمی عنوان کرد که انتظار می رود دولت منابع مالی بیشتری به کهگیلویه و بویراحمد برای توازن منطقه ای اختصاص دهد.
وی ابراز داشت: بسیاری از استان های کشور از نبود توازن منطقه ای رنج می برند و باید تلاش های بیشتری توسط دولت برای رفع آن برداشته شود. 
شرکت در همایش حقوق شهروندی، چالش ها و راهکارها، دیدار با امام جمعه یاسوج، حضور در روستای مادوان بویراحمد، بازدید از زندان یاسوج و شرکت در همایش صیانت از حقوق شهروندی از مهمترین برنامه های سفر یک روزه امین زاده به کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

 منشور حقوق شهروندی با 120 ماده در ٢٩ آذر سال 95 توسط رئیس جمهوری درهمایش «قانون اساسی و حقوق ملت» با حضور جمعی از مقامات کشوری، صاحب نظران و اساتید و حقوقدانان، نخبگان و شهروندان رونمایی شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: