واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

جدیدترین آمار از وضعیت معلمان شهر تهران

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران به بیان جدیدترین وضعیت نیروی انسانی در تهران و ساماندهی شرایط اشاره کرد.
تدبیر24»ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در خصوص وضعیت نیروی انسانی و ساماندهی آن برای سال تحصیلی جدید با بیان اینکه تعداد معلمان رسمی و پیمانی در مجموع  ۵۶ هزار و ۵۶۱ نفر است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در مورد ساماندهی نیرو‌ها با 2 مقوله خروج و ورود نیرو مواجه است.

وی ادامه داد: در مساله خروج نیرو 2شاخصه بازنشستگی و تقاضای نقل‌ و انتقال به خارج از تهران مطرح بوده و در مورد ورودی جذب از طریق آزمون استخدامی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مورد توجه است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی‌ و نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تا مهرماه چهار هزار نفر بازنشسته و 400نفر تقاضای خروج دارند که این امر توازن نیروی ورودی و خروجی را با مشکل مواجه می‌کند.

حدادی تصریح کرد: برای جبران نیرو در سال تحصیلی آینده، 160 آموزگار از دانشگاه فرهنگیان، 35 آموزگار از طریق آزمون استخدامی،   48 آموزگار آستثنایی و 580 دبیر در رشته‌های مختلف جذب می‌شوند همچنین از بهمن سال گذشته 600 نیرو از فارغ التحصیلان بهمن ماه 95 به حرفه معلمی مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه در پست آموزگار تعداد خروجی‌ها یک هزار و ۲۶۹ نفر خواهد بود، گفت: با توجه به این تعداد خروجی، حجم ورودی‌ها پاسخگوی نیاز نبوده و با کمبود آموزگار مواجه هستیم که هفت راهکار برای رفع آن پیش بینی شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: هیچ مدرسه ای اول مهرماه بدون معلم نخواهد بود و برای جبران کمبود نیرو تصمیماتی در نظر گرفته شده که از جمله این تصمیمات استفاده از نیروهای نقل وانتقال، جذب مربیان پیش دبستانی شاغل در مدارس دولتی، استفاده از نیروهای موجود در سایر دوره های تحصیلی و مواردی از این قبیل است.

حدادی در مورد تامین کمبود نیروی مرد در مدارس با بیان اینکه استخدام نیروی جدید بهترین راهکار است، یادآور شد: اکنون برای جبران این کمبود استفاده از ساعت حق التدریس مورد توجه است که البته تامین اعتبار آن نیز در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: معلمان شهر تهران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: