واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

آمریکا تصمیم‌گیری درباره لغو دائم تحریم‌های سودان را به ۳ ماه بعد موکول کرد

در حالی که سودان اعلام کرد که تمام خواسته‌های آمریکا را برای لغو تحریم‌های بیست ساله علیه این کشور برآورده کرده است، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تصمیم‌گیری برای لغو دائم این تحریم‌های مشخص را که به دلیل پیشینه حقوق بشری این کشور و سایر مسائل وضع شده، برای مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورده است.
تدبیر24»این خواسته‌های آمریکا شامل حل درگیری نظامی داخلی، همکاری در مبارزه با تروریسم و بهبود دسترسی برای کمک‌های بشر دوستانه است.              

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، این تحریم‌ها علیه سودان را که شامل تحریم‌های تجاری، آزادسازی دارایی‌ها و تحریم‌های مالی بود برای شش ماه که از ماه ژانویه شروع شد "به طور موقت" لغو کرده بود. تصمیم نهایی برای لغو دائم این تحریم‌ها بر عهده جانشین اوباما، دونالد ترامپ است.   

عبدالغنی آل نعیم، معاون وزارت خارجه سودان پیشتر اعلام کرده بود: اقدام طبیعی و منطقی این است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا از سودان لغو شود، چون دولت سودان هرآنچه را که خواسته شده بود کاملا اجرا کرده است. دو طرف ماهانه برای پیگیری بر اجرای این خواسته‌ها دیدار می‌کردند و هیچ چیز برای انجام دادن باقی نمانده است.

سودان در ماه جاری آتش بس یک طرفه را تا پایان اکتبر با شورشیانی که در جنگ در بعضی از مناطق سودان (کوردفان، نیل آبی و دارفور) هستند، تمدید کرد.

این کشور به دنبال پس گرفتن دسترسی به سیستم بانکداری جهانی است، آزاد سازی تجارت و سرمایه گزاری خارجی برای کنترل تورم رو به افزایش  ۳۵ درصدی و کمبود ارز خارجی که  خرید خارجی را کاهش داده است، به شدت نیاز است.

از زمان جدا شدن و استقلال جنوب سودان، سه چهارم چاه‌های نفتی نیز از این کشور جدا شد که باعث زوال اقتصاد سودان شده است.

با این حال مگنوس تایلر، تحلیلگر اوضاع سودان و عضو اندیشکده گروه بین‌المللی بحران اعلام کرده "حتی اگر تحریم‌ها لغو شود، سرمایه گذاران و بانک‌ها در تجارت با این کشور تردید دارند."

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: