واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴

نتایج جالب دو نظرسنجی

بر اساس نظرسنجی‌هایی که در سطح کشور انجام شده است، میزان بی اعتمادی مردم ایران از دولت‌مردان آمریکایی از زمان آغاز دور جدید مذاکرات ایران به سرپرستی دکتر محودجواد ظریف و گروه ۱+۵ ، افزایش یافته است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از جهان، همزمان با رویکرد جدید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در مذاکرات با گروه ۱+۵، خط جدیدی از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای طرفین را شاهد بودیم که مبنای آن بازی برد-برد برای طرفین و امید به بهبود شرایط و خروج از شرایط گذشته را برای هر دو طرف ایجاد کرده بود. 

با این حال، با فعال شدن لابی‌های صهیونیستی و تلاش‌های ویژه نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس، آب سردی بر امید دوطرف برای دستیابی سریع به توافقی پایدار ریخته شد.

اگر چه بسیاری از تحلیلگران بیطرف و ناظران بین‌المللی معتقدند که حذف و کاهش سریع تحریم‌ها و بازگرداندن دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای غربی، می‌تواند به دستیابی به توافق پایدار برد-برد ایران و غرب که در آن منافع دوطرف نیز رعایت شده باشد کمک کند، اما تاکنون تلاش مقامات این سه کشور (آمریکا، فرانسه و انگلیس) باعث ایجاد تردید در آینده مذاکرات شده است.

در همین اثنا نتایج دو نظرسنجی‌ رسمی نشان می دهد، بی اعتمادی مردم ایران از آمریکا پس از این مذاکرات افزایش یافته است. 

این نتایج در حالی است که تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان تحت تاثیر تبلیغات رسانه های بیگانه و عوامل داخلی اشان، بویژه پس از ایجاد شدن مشکلات جدید اقتصادی تصور می کردند، این مشکلات با ارتباط و مذاکره با آمریکا حل خواهد شد.

به نظر می‌رسد، رفتارهای دوگانه غربی‌ها موجب شده تا نگاه مردم به مذاکرات ایران و ۱+۵، بیش از پیش با دیده تردید باشد. 

گفتنی است، در سال‌های اخیر تنفر از دولت‌مردان آمریکایی به سبب خباثت‌های آنها، نه تنها در کشور ما و منطقه خاورمیانه بلکه در سرتاسر جهان و به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز رو به افزایش است. 

جنگ افروزی‌های مدام آمریکایی‌ها، حمایت از گروه‌های تروریستی و در همین اواخر نیز رسوایی جاسوسی آنها از دولت‌مردان بسایری از کشورهای اروپایی باعث تنفر بیشتر از آمریکایی‌ها شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: