واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
مالیزیاکینی:

مالزی درمواجهه با پیمان های عربستان آسیب بیشتری می بیند

یکی از مخالفان دولت مالزی با توجه به رفتار عربستان سعودی در قبال برخی امور مالزی، معتقد است که این کشور در مواجهه با پیمان های عربستان سعودی، آسیب بیشتری می بیند.
تدبیر24»تارنمای 'مالیزیا کینی' روز پنجشنبه به نقل از 'رایس حسین' عضو شورای حزب بومی تباران متحد مالزی (برساتو) و رئیس شورای استراتژی و سیاست این حزب نوشت: 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی حق دارد ادعا کند عربستان سعودی می توانست مرکز بین المللی صلح ملک سلمان را در جای دیگر قرار دهد، اما در مقابل، او پوتراجایا را انتخاب کرده است.
'رایس حسین' نوشت: نخست وزیر مالزی همواره مدعی است عربستان سعودی روابط نزدیکی با مالزی دارد و سناریوی کمک 681 میلیون دلاری ریاض به شرکت توسعه مالزی واحد، دروغی است که مخالفان بیان کرده اند.
به اعتقاد این مخالف دولت مالزی، یکی از روزنامه نگاران تحقیقی مالزی برای روشن کردن این مساله که چه فردی دروغگو است خواستار نشان دادن کپی انتقال این پول و بازگشت دادن آن شده است.
'مالیزیا کینی' نوشت: مستندات نشان می دهد 'نجیب تون رزاق' این مبلغ را از طریق حساب بانکی شخصی خود دریافت کرده، اما سندی که نشان دهنده بازگرداندن این مبلغ باشد، وجود ندارد.
رئیس شورای استراتژی و سیاست این حزب مخالف معتقد است: عربستان اگر با مالزی روابط خوبی دارد، که البته ندارد، چرا سهمیه حج را برای مالزیایی ها افزایش نمی دهد و یا اینکه چرا هزینه حج زائران و روادید آنها را نمی کاهد؟
وی نوشت: هزینه زائران و روادید آنها هر دو افزایش یافته است. از طرف دیگر سازمان حج مالزی باید سالانه حدود 200 میلیون رینگیت (بیش از 45 میلیون دلار) برای یارانه حج اختصاص دهد و حدود 13 میلیون دلار نیز از دیگر منابع نامعلوم تامین کند.
'به عبارت دیگر، حدود 60 میلیون دلار نیاز است تا مسلمانان مالزی هر ساله حج خود را بجا آورند. روادید تک ورودی به عربستان 533 رینگیت (127 دلار)، روادید اقامت 6 ماهه سه هزار و 220 رینگیت (767 دلار)، روادید چند ورودی یک ساله پنج هزار و 370 رینگیت (یکهزار و 278 دلار) و روادید دو ساله چند ورودی هشت هزار و 597 رینگیت (دو هزار و 47 دلار) است. '
این فعال سیاسی مالزی نوشت' با توجه به اینکه هر ساله 30 هزار مالزیایی به حج می روند و با توجه به رقم پنج درصدی تورم که یک عدد نسبتا ساختگی است، با فرض اینکه رینگیت ارزش خود را در مقابل ریال عربستان سعودی از دست ندهد، هر دهه هزینه رفتن به حج دو برابر می شود.
این عضو برساتو نوشت: همانگونه که قابل مشاهده شد مالزی در روابط با عربستان سعود از هر دو طرف آسیب می بیند. در حالی که عربستان هزینه روادید و حج را افزایش می دهد، سازمان حج نیز هر ساله بر یارانه حج می افزاید.
وی نوشت: اکنون اگر روابط ما با عربستان سعودی خوب است، آیا مالزی نباید بخشی از ائتلاف نظامی اسلامی (IMA) باشد که 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی خواستار تشکیل آن است؟
'رایس حسین' عضو شورای حزب بومی تباران متحد مالزی (برساتو) نوشت: در مقابل، مالزی به رغم اینکه 'ایما' بیان اعلام کرده است علیه داعش است اما خود را از 'ایما' دور نگهداشته است. با دور ماندن از 'ایما'، مالزی نشان داده است نمی تواند مورد اعتماد باشد. ملک سلمان این مساله را می داند و او حق دارد.
وی در پایان نوشت: به دلیل آنچه نجیب در مالزی انجام داده، از قبیل کنار گذاشتن برخی پیمانکارهای بزرگ، هیچ فردی نمی داند در خصوص مرکز بین المللی صلح ملک سلمان، چه کسی و به چه میزان پرداخت کرده است.
برچسب ها: مالزی عربستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: