واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رئیس سازمان هواشناسی:

میزان بارش ها درکشور 7 درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش های سال زراعی گفت: از اول مهرماه سال گذشته (اغاز سال زراعی96-1395) تا اول تیرماه جاری شاهد کم بارشی و هفت درصد کاهش بارش ها در کشور هستیم.
تدبیر24»«داود پرهیزکار» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است تا پایان سال زراعی امسال (شهریورماه) نسبت به سال گذشته در کل کشور شاهد کم بارشی 5 درصدی باشیم که در محدوده عادی تعریف می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در این مدت استان هرمزگان با 34.2 درصد بیش از حد نرمال و پس از آن استان قم با 33.3 درصد در رده دوم قراردارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری زراعی بارش در استان کرمان 29.4 درصد بیش از حد نرمال بوده است، گفت: استان فارس نیز 27.9 درصد و استان مرکزی 27.5 درصد بیش از حد نرمال بارش داشتند.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به استان های کم بارش نیز افزود: در این دوره استان خوزستان با 41 درصد نسبت به سال گذشته کم بارش بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد 33.7 درصد کم بارشی را در سال زراعی امسال تاکنون تجربه کرده است.
پرهیزکار افزود: در این مدت استان یزد 28.1 درصد، استان خراسان شمالی 27 درصد ، استان آذربایجان غربی 25.3 درصد و استان خراسان جنوبی 25.2 درصد کم بارشی را شاهد بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال زراعی جاری روند کاهش بارش ها در برخی از استان های کشور تداوم داشته باشد.
وی گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان سال زراعی جاری استان خوزستان حدود 40 درصد، استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 درصد و استان های خراسان جنوبی و ایلام بیش از 20 درصد از حد نرمال کم بارشی داشته باشند.
رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهارداشت: بررسی های این سازمان حاکی از کاهش بارش های 20 درصدی در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته در استان های یزد، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا ، با وجود کاهش بارش ها و افزایش دمای هوا وزارت نیرو تاکید کرده است که با صرفه جویی 5 تا 10 درصدی مصرف آب و برق امسال کمبود آب و قطعی برق نخواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: