واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

حجاج سفیران ملت ایران هستند

استاندار فارس با بیان این که کسی که به حج می رود سفیر و نماینده ملت ایران است، گفت: حجاج کشورهای دیگر بدون این که ملت ما را دیده باشند از روی رفتار حجاج، در مورد ایران قضاوت خواهد کرد .
تدبیر24»سید محمدعلی افشانی در دیدار مدیران کاروان‌های حج استان فارس، گفت:‌ حق این است که فارس در زمینه اعزام حجاج، نمونه باشد؛ زیرا این استان به لحاظ تاریخی، مذهبی و فرهنگی، یکی از مهم ترین پایه های تمدنی کشور و دنیا است
وی با بیان این که مردم استان فارس از دیرباز با نوع زیست شان به کل عالم پیام همدلی، همراهی، هماهنگی و رعایت حقوق انسان ها را به کل عالم فرستاده اند، افزود: هم در زمان حاکمیت هخامنشیان که فارس پایتخت امپراتوری عظیم ایران بود و همچنین در دوران اسلامی و بخصوص با وجود حضرت احمد بن موسی(ع) و شعرای نامدار و بزرگی مانند حافظ و سعدی، در خصوص هم درد بودن و همراه بودن با مردم تاکید فراوان داشته اند و طبیعی است که نوع رفتار و منش مدیران کاروان ها و مدیریت حج فارس باید زبانزد باشند .

افشانی با اشاره به این که با شرایط موجود انتظار نمی رود نوع برخورد پلیس عربستان مناسب باشد، تاکید کرد: باید هرچه بیشتر نیروها را آموزش دهیم که با مدارا رفتار کنند و شان یک شیعه و یک ایرانی را در آنجا حفظ کنند .

وی ادامه داد: اگر رفتار تحقیرآمیزی با حجاج ایرانی صورت گیرد، موجب تحقیر ایران و شیعه است؛ بنابراین باید خیلی با عزت و احترام برخورد شود و به این منظور باید به طور جدی حجاج را آموزش دهید و همیشه کنار آن ها باشید .

استاندار فارس با بیان این که حج آهنگ رفتن است که نهایتا وحدتی از آن حاصل می شود، گفت: در حج لباس ها، همه یکرنگ است؛ مقام، منصب، نژاد، دانش، علم و ثروت باعث تفاوت نیست و همه در صفی واحد قرار دارند .

افشانی با اشاره به این که مهم ترین پیام حج، رفتن و به وحدت رسیدن است، تصریح کرد: حج عین توحید است و این توحید عین یکی شدن و خدا را واحد دیدن و جز خدا کسی را ندیدن است .

استان فارس خاطرنشان کرد: حج بزرگ ترین کنگره مسلمانان و از واجبات است، بنابراین باید بیشتر به فلسفه اش دقت کنیم نه ظواهرش؛ فلسفه اصلی حج را باید برای حجاج تبیین کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: