واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

ادعای بی اساس یک روزنامه اصولگرا

روزنامه «جوان» مدعی شد، حسن روحاني نسبت به استفاده از اصلاح‌طلبان در کابینه دوازدهم بی‌میل است و این بی‌میلی را پشت نظام مخفي مي‌كند.
تدبیر24»روزنامه جوان نوشت: «تيتر يك سايت بي‌بي‌سي روز جمعه اين است: «انتقاد مطهري از ارائه ليست كابينه به رهبري».

معلوم نيست اصل خبر دقيقاً چيست اما علي مطهري و چند نماينده مجلس از اين كار انتقاد كرده‌اند. اگر اين خبر درست باشد لزوم رسانه‌اي شدنش از سوي دولت چيست؟ علت را بايد در بازي دو طرفه اصلاح‌طلبان و روحاني با هم ديد.

الف: بازي اصلاح‌طلبان با روحاني

اين بازي دو وجه متعارض دارد:

۱ـ اصلاح‌طلبان درصدد هستند، به گونه‌اي حركت كنند كه در پايان چهار سال پاسخگوي عملكرد روحاني نباشند تا بتوانند با انتقاد از وضع موجود مستقلاً به انتخابات ۱۴۰۰ وارد شوند.

۲ ـ اصلاح‌طلبان رأي روحاني را مديون خود مي‌دانند و به صورت علني اين سهم‌خواهي را ياد‌آور مي‌شوند. هم از طريق رسانه موضوع را دنبال مي‌كنند و هم با چانه‌زني از بالا به دنبال اكثريت در كابينه‌اند.

ب: بازي روحاني با اصلاح‌طلبان

به نظر مي‌رسد روحاني بي‌ميلي خود در به‌كارگيري اصلاح‌طلبان را پشت نظام مخفي مي‌كند. در مقابل مطالبات آنان، حساسيت نظام نسبت به آنان را ياد‌آوري و نقل‌هايي را هم ارائه مي‌كند تا اين گونه خود را از پرداخت هزينه معاف و كم گذاشتن براي آنان را فراتر از اراده خود القا كند. خبري كردن ارائه احتمالي ليست كابينه به رهبري را بايد با هدف كاهش فشار از روي خود ارزيابي كرد كه نوعي شيطنت محسوب مي‌شود. روحاني بارها بر چك نمودن كابينه با رهبري تأكيد كرده است كه چنين اظهاراتي معمولاً عرف نيست. علاوه بر آن با كليت سيره روحاني در چهار سال گذشته نيز همخواني ندارد، الا اين كه بخواهد هزينه حذف يا عدم به‌ كار گيري برخي را از گردن خود باز كند.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: