واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

اوپک مجبور به کاهش تولید

موسسه سیتی گروپ اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک احتمالا مجبور خواهد شد تولید نفت خود را در سال آینده در بحبوحه افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان خارج از اوپک نظیر آمریکا، کانادا، قزاقستان و برزیل کاهش دهد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از بلومبرگ، سیتی گروپ در گزارشی اعلام کرد: در سال 2014 میلادی به نظر می‌رسد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مجبور شود تولید خود را کاهش دهد. 
 
رشد عرضه نفت از سوی کشورهای خارج از اوپک بالا به نظر می‌رسد و رشد تقاضا چندان قابل توجه نخواهد بود. 
 
سیتی گروپ افزود: عرضه کشورهای خارج از اوپک انتظار می‌رود که در سال 2014 میلادی روزانه یک میلیون و 700 هزار بشکه رشد داشته باشد و در راس آن‌ها آمریکای شمالی قرار دارد. 
 
شروع فعالیت میدان نفتی کاشگان روزانه صد هزار بشکه به تولید کشورهای غیر عضو اوپک خواهد افزود و پروژه‌های جدید نفتی در برزیل به بهره برداری خواهد رسید. تقاضا برای نفت اوپک در سال آینده به 29 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که روزانه یک میلیون و 110 هزار بشکه کمتر از سطح تقاضا در سال 2013 است. 
 
اوپک که در سال 2011 سقف تولید جمعی خود را 30 میلیون بشکه در روز تعیین کرده در چهارم دسامبر تصمیم گیری درباره سیاست های خود در زمینه تولید در وین تشکیل جلسه می دهد. اعضا این سازمان که 40 درصد نفت جهان را تامین می کنند شامل الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر،‌عربستان، امارات و ونزوئلا هستند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: