واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس

از شکست افراطیون تا انفجارهای بیروت

این روزها نشانه‌ها و مدارکی به دست آمده که نشان از همکاری اسرائیل و القاعده دارد و ریشه اصلی این اقدامات را باید در رفتارها وسیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دنبال کرد. . .

تدبیر24 : افراطیون منطقه خاور میانه چند سال قبل تصمیم گرفتند منطقه امنی برای خود در سوریه آماده کنند تا در آن به راحتی فعالیت‌های خود را سازمان دهند. در آن زمان تنها کشوری که در برابر این تهدید ایستادگی کرد و نسبت به نفوذ تفکر القاعده در منطقه هشدار داد، ایران بود. گرچه در ابتدا با حمایت برخی کشورهای منطقه این تفکر موفقیت‌هایی در سوریه داشت اما به مرور بامقاومت ملت و دولت سوریه، تروریست‌هایی که از 85 کشور دنیا به این کشور رفته بودند روز به روز شکست خوردند و از مواضع خود مجبور به عقب‌نشینی شدند و از سویی دیگر، کشورهای غربی نیز هشدارهایی که ایران قبلا نسبت به ظهور و نفوذ تفکر القاعده اعلام کرده بود را جدی‌تر گرفتند و نسبت به تداوم حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه دچار تردید جدی شدند.

این شکست‌ها، جبهه تروریستی که به دنبال ایجاد پایگاهی قدرتمند در سوریه بود را به وحشت انداخت تا آنها برای مقابله دست به روش‌های نامعقول بزنند. متاسفانه این افراد روز گذشته برای انتقام، اقدام به انفجارهای تروریستی- انتحاری مقابل سفارت ایران در منطقه شیعه‌نشین بیروت لبنان کردند که اخبار تلخی در مورد تلفات آن به گوش رسید. به هر حال همانطور که این رفتار انتحاری نامیده می‌شود، نمی‌توان توجیهی عقلانی برای این رفتار پیدا کرد و اما به نظر می‌رسد با توجه به رفتارهای سابق گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، این افراد قصد داشتند با انجام این عملیات تروریستی، همزمان با مسابقه فوتبال میان تیم‌های ایران و لبنان و از سویی دیگر افزایش حساسیت خبری به روی ایران در آستانه دور جدید و سرنوشت‌ساز مذاکرات هسته‌ای،‌ نام خود را در رسانه‌ها بیشتر مطرح کنند.

 سابق بر این هم دیده بودیم که همزمان با مسابقات مهم ورزشی در کشورهای مختلف جهان، نیروهای القاعده دست به خرابکاری‌های مشابه زده بودند. در این میان این روزها نشانه‌ها و مدارکی به دست آمده که نشان از همکاری اسرائیل و القاعده دارد و ریشه اصلی این اقدامات را باید در رفتارها وسیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دنبال کرد. شکی نیست که بزرگ‌ترین مخالف ایران در آستانه توافق هسته‌ای، رژیم صهیونیستی است. در سال‌های گذشته از طرفی شاهد سیاست‌های نرم ایران در منطقه بودیم و از سویی دیگر سیاست‌های خشونت‌بار القاعده که به دنیال تزریق ناامنی در خاورمیانه بود. امروز که ایران با این سیاست‌های نرم به پیروزی‌های متعدد در زمینه‌های مختلف دست پیدا می‌کند، نیروهای افراطی خشمگین شده و اینگونه در برابر ایران به موضع‌گیری می‌پردازند. در چنین مواقعی کشورهایی مثل عربستان نیز باید موضعی شفاف داشته باشند.

سیاست امروز این کشور به شکلی پیش رفته که در سطوح مختلف اطلاعاتی، اهدافی را پیگیری می‌کند که همسو با اهداف و خواسته‌های موساد و دیگر نهادهای مخوف اطلاعاتی منطقه است. با این وضعیت صرف تکذیب همکاری میان موساد و عربستان چیزی را حل نخواهد کرد و متاسفانه به نظر می‌رسد حوادثی که در منطقه توسط القاعده انجام می‌شود نیز بدون اطلاع عربستان یا بدون حمایت نهادهای اطلاعاتی صهیونیستی نیست و به نظر می‌رسد به مرور به زمان پایان دادن به این سیاست‌های غلط نزدیک می‌شویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
2
اسراییل یک رژیم جنایتکار ودشمن ماست اما این تحلیل از یک فردی که ادعای تحلیلگری سیاسی وآکادمیک دارد بعید ومبتدیانه میباشد سایت تدبیر این دوستان رسانه ملی 24ساعته دراختیارشان هست لطفا از اساتید وتحلیلگران اصلاح طلب استفاده کنیدچون به علم روز سیاست هم مسلط ترند
نظر شما: