واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
مشکلات اقتصادی با تندوری حل نمی شود

اعتدالگرایی؛ حلال گره اقتصادی

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور نیاز به حضور افراد معتدل در دولت دارد که بتواند از مشکلات پیش آمده به واسطه افراط و تفریط های گذشته عبور کند، امروز رفع مشکلات اقتصادی در صدر مطالبات مردمی و مسئولان کشور قرار دارد و گزینه دولت برای وزارت اقتصاد باید معتدل باشد.
تدبیر24»سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی نیازمند تیم اقتصادی قوی است، افزود: تغییر مدیریت در وزارت اقتصاد با توجه به شرایط موجود چیزی نیست که به تنهایی بتواند مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند و نیاز به تیم متبحر اقتصادی دارد.
وی اضافه کرد: البته تیم قبلی اقتصادی کار را تا جایی پیش برد و تا حدودی موفق بود ولی مشکلات فراوانی هم در داخل و هم در خارج کشور داشتیم که سرعت بهبود شرایط را کاهش داد، اگر رفع مشکلات و موانع موجود اقتصادی به صورت تیمی و هماهنگ عمل شود می توان انتظار داشت که اتفاقات خوبی در این حوزه بیافتد و گشایشی رخ دهد اما انتظار مردم و مسئولان بیشتر از این هاست.
امینی با بیان اینکه آقای نهاوندیان به عنوان گزینه پیشنهادی دولت می تواند، گزینه مناسبی برای وزارت اقتصاد و دارایی باشد، تصریح کرد: آقای دکتر نهاوندیان می تواند گزینه مناسبی برای وزارت اقتصاد و دارایی باشد چراکه سال ها در این حوزه فعالیت داشته است و تجارب خوبی هم دارد ضمن اینکه یکی از اقتصاددان های خوب کشور محسوب می شود که در تیم اقتصادی دولت هم حضور داشته است.
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی اعتداگرایی دولت در گزینش کابینه را موثر در کاهش مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اعتدالگرایی دولت در انتخاب گزینه های معتدل کابینه می تواند در روند بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشد چراکه در گذشته به دلیل افراط و تفریط های صورت گرفته متضرر شده ایم و مشکلات پیش آمده در اقتصاد امروز ناشی از همین حرکات افراطی و گاها تندرو بوده، تعادل بهتر از نزاع های دیگر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سهم خواهی جناح ها سیاسی را مشکلی برای چیدمان کابینه ندانست و خاطرنشان ساخت: سهم خواهی اصولگرایان، اصلاح طلبان و امیدی ها وجود دارد و باید هم باشد، در هر حال تضارب آرا نیز وجود دارد ولی در نهایت به هماهنگی های لازم خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه تجربیات آقای نهاوندیان در حوزه بخش خصوصی می تواند برای جذب بخش خصوصی و اجرای اصل 44 مفید باشد، گفت: طبیعی است کسی که تجربه و ارتباط خیلی زیادی در مسائل بخش خصوصی دارد و در این حوزه نیز کار کرده است می تواند بخش خصوصی را به پای کار بیاورد تا اهداف اصل 44 را پیش ببرد.
امینی اضافه کرد: در اقتصاد ما شعار حرکت به سمت خصوصی سازی داده می شود ولی چندان در این زمینه موفق نبوده ایم و به نظرم اگر آقای نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد معرفی شود حداقل در زمینه بخش خصوصی موفق تر از قبل خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: