واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

تغییر وزرا برای تداوم امید

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: روحانی برای مدیریت فضای اجتماع و کشور نیاز دارند تا مدیرانی همسو بابرنامه هایشان انتخاب کند، در شرایط فعلی که امکان تغییر وجود دارد، باید از آن استفاده کرد.

تدبیر24»غلامرضا انصاری، در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت ترمیم کابینه اظهار کرد: جامعه ما همواره باید امید داشته باشد؛ جامعه بدون امید جامعه‌ای مرده است. رسیدگی به مطالبات مردم این امید را در میان آنها زنده نگه می دارد.

وی ادامه داد: همین موضوع که رئیس‌جمهور بیشتر از دو دوره نمی تواند در مسند ریاست جمهوری بنشیند و هر 4 سال با برگزاری انتخابات افراد جدیدی وارد جامعه می شوند تا مشکلات را مرتفع سازند یعنی اینکه امید به بهبود در جامعه رواج دارد.

این عضو شورای شهر چهارم تصریح کرد: هم خود روحانی تاکید داشت که تعدادی از اعضای کابینه‌اش در اجرای تصمیم ها با او همراه نبودند و هم خواسته افکار عمومی و مطالبات مردمی در دوران انتخابات بر این بود تا وزرایی از کابینه یازدهم در کابینه آتی روحانی تغییر پیدا کند.

وی در همین راستا افزود: باید تغییرات را پذیرفت.این تغییرات باید براساس واقعیتهای جامعه و کارآمدی افراد صورت بگیرد. فردی باید انتخاب شود که کارآمدی‌های لازم برای اجرای برنامه های رئیس‌جمهور را داشته باشد.

انصاری سپس گفت: در آن صورت است که شاهد تغییرات گسترده و مثبت در جامعه خواهیم بود. مردم چشم انتظار هستند تا تحولات جدی به نفع حقوق شهروندی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در کشور و با همت دولت بعد صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: دولت گذشته در حوزه اقتصادی قدمهای خوبی برداشته است. از سوی دیگر در حوزه سیاست خارجی و ارتباط‌های بین‌المللی نیز گام‌های خوبی برداشته شد. مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه ما هم نیازمند زمان و توجه بیشتری برای برطرف شدن به معضلاتشان هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اکثر گروه های هوادار و مدافع دولت که عموما گروه‌های اصلاح طلب هستند، همان‌هایی که بدون چشم داشتی در دو انتخابات ریاست جمهوری روحانی حضور داشتند، سهم‌خواهی نمی کنند و فقط در پیشنهاداتشان منافع ملی را در نظر می‌گیرند.

وی گفت: تغییر وزرا برای تداوم امید در جامعه خواسته عمومی است که به نظر من خود آقای روحانی هم به این موضوع توجه کرده‌اند. ایشان برای مدیریت فضای اجتماع و کشور نیاز دارند تا مدیرانی همسو بابرنامه هایشان انتخاب کنند. در شرایط فعلی که امکان تغییر وجود دارد، باید از آن استفاده کرد.

انصاری گفت: اگر موانعی هم در این راه وجود دارد رئیس‌جمهور باید به صورت شفاف آن را با مردم در میان بگذارد. در این صورت است که همراهی مردم با دولت تداوم پیدا خواهد کرد. به هر میزانی که دسترسی مردم به اطلاعات را کاهش دهیم شایعات افزایش پیدا می کند به همین جهت است که لازم است تا خود دولتمردان در راستای شایعات ایجاد شده شفاف سازی کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: