واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

حمایت ایران از سوریه در بمب‌گذاری بیروت بی‌تاثیر نبوده است

این اقدام توسط گروه‌های تکفیری و سلفی‌های سعودی انجام گرفته است
تدبیر24: ظهر دیروز، دو انفجار در منطقه «بئر الحسن» واقع در حومه جنوبی بیروت و نزدیک سفارت ایران روی داد. این اتفاق که با واکنش جان کری و سید حسن نصرالله همراه بود، ۲۳ کشته و ۱۴۶ تن زخمی بر جای گذاشت. در این عملیات انتحاری و تروریستی 6 ایرانی نیز به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با «سلام نو» در خصوص پی گیری‌های دولت و مجلس گفت: آقای ظریف معاون وزیر امور خارجه را جهت پی گیری این اتفاق، به منطقه اعزام کرده تا مسئله را به طور کامل و جدی دنبال کند. از طرف مجلس هم این اقدام محکوم شده اما پی گیری خاصی انجام نگرفته است. 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی، در خصوص عاملان این اتفاق اشاره کرد: 
به نظر من این اقدام توسط گروه‌های تکفیری و سلفی‌هایی که مورد حمایت عربستان سعودی هستند و با کمک صهیونیست‌هایی که به دنبال ایجاد ناامنی و وحشت در لبنان هستند انجام گرفته است.

وی در مورد انگیزهٔ این بمب گذاری توضیح داد: این افراد هدف اصلی‌شان این است که بتوانند میان فرقه‌های مذهبی در لبنان اختلاف ایجاد کرده و در روابط ایران و لبنان چالش ایجاد کنند. همچنین آن‌ها به دنبال این هستند که دامنه بحران را از دمشق به سمت لبنان بکشانند.

آصفری در خصوص تاثیر فعالیت‌های ایران در سوریه بر این وقوع اتفاق اذعان داشت: ما تنها به سوریه کمک سیاسی می‌کنیم و از آن حمایت معنوی انجام می‌دهیم و مسئلهٔ خاصی در رابطه با فعالیت در سوریه نداریم. آن‌ها بیشتر به دنبال تشدید بحران در این منطقه هستند به همین دلیل دست به چنین اقداماتی می‌زنند. اما می‌توان گفت حمایت سیاسی ایران از سوریه می‌تواند در این اتفاق بی‌اثر نبوده باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: