واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

توسعه دپیلماسی علمی در دولت یازدهم پس از برجام اقبال بیشتری یافت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همکاری ها و توسعه دپیلماسی علمی در دولت یازدهم افزایش یافت و پس از برجام نیز با اقبال بیشتری مواجه شد.
تدبیر24»محمد فرهادی روز سه شنبه در اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی کشور اظهار داشت: در دولت یازدهم شاهد استقرار مدیریت هایی در دانشگاه ها بودیم که مورد وثوق دانشگاهیان بودند.
وی گفت: این مدیران در ایجاد فضای با نشاط فرهنگی در دانشگاه ها از هیچ کوششی دریغ نکردند و در دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از 430 برنامه در قالب سخنرانی، مناظره، کرسی های آزاد اندیشی و غیره در دانشگاه ها برگزار شد.
وزیر علوم افزود: در ابتدای قبول مسوولیتم در این وزارتخانه، برنامه های را در مورد سیاست های کلی اموزش عالی همچون کمک به تولید، ثروت و ثاتیر علم و دانش بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد دانشگا ه های کار افرین و نسل سوم ارائه کردم.
وی ادامه داد: توجه به اسناد بالادستی و حمایت از نهادهای علم و فناوری در دانشگا ه ها و اغاز تدوین سند راهبردی اموزش عالی از جمله اقدامات در این دوره بود.
فرهادی تصریح کرد: اکنون احکام برنامه ششم توسعه در حوزه اموزش عالی انصافا جامع است و اقدامات فراوانی انجام شده که از جمله انها تدوین سند گفتمان اموزش عالی بود.
فرهادی اظهار داشت: تشخیص چالش های اصلی و راهبردها و روش های اجرایی، تهیه طرح امایش عالی سرزمینی، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و توسعه دپیلماسی علمی از جمله اقدامات این دوره بود.
وی گفت: طی سال گذشته بیش از 150 رییس دانشگاه از کشورهای خارجی به ایران امدند و تفاهمنامه هایی زیادی نیز منعقد شد که درصد عملیاتی اجرایی انان از صفر تا 70 درصد است.
وزیر علوم ادامه داد: امیدواریم تفاهمنامه هایی جدیدی بسته نشود و همین تفاهمنامه به طور کامل عملیاتی شود زیرا درغیر این صورت سبب بدبینی خواهد شد.
وی افزود: تاسیس دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی، انجام 235 پروژه تحقیقاتی مشترک داخلی و خارجی از جمله دیگر برنامه ها بود.
فرهادی ادامه داد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفت به گونه ای که سال گذشته حدود 500 نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای تدریس دوره های کوتاه مدت به ایران آمدند و 2086 استاد خارجی نیز به کشور سفر کردند.
وی افزود: پذیریش دانشجو از خارج از کشور نیز در دستور کار بوده و خوشبختانه دفاتر کنسولی در دانشگاه ها افتتاح شد و همکاری های دستگاه ها و سایر مراکز اطلاعاتی کشور افزایش یافت زیرا زمانی شاهد آن بودیم که با اتوبوس امدند و دانشجویان خارجی را به بیرون از مرزهای کشور بردند.
وزیر علوم گفت: در امر مسایل فرهنگی و فضای نسبتا با نشاط در دانشگاه ها، اقدامات خوبی شده و بیش از یکهزار کرسی ازاد اندیشی طی سال گذشته در دانشگاه ها دولتی و بیش از 2 هزار در دانشگاه های غیردولتی برگزار شده است.
فرهادی افزود: همچنین تشکل های دانشجویی در این دوره افزایش یافته و بازبینی و بازنگری برنامه های درسی و ارتباط بیشتر با صنعت سیر صعودی طی کرده به گونه ای که پروژه هایی که از صنایع و وزارتخانه ها منعقد شده بالغ بر 3 میلیارد تومان بوده است.
وزیر علوم گفت: کار ارزشمند دیگر، رونمایی از نسل سوم علمی کشور، بازسازی خوابگاه و افزایش وام های دانشجویی و شفافت هر چه بیشتر امور مالی بوده است.
فرهادی افزو: متعقدم کارهایی نیز برای اینده باید انجام شود که از جمله انها طراحی و پیاده سازی الگوی های ایرانی - اسلامی پیشرفت، تحول در علوم انسانی و انسجام در نظام تصمیم گیری است زیرا متاسفانه مراجع مختلفی برای دانشگاه ها تصمیم می گیرند.
برچسب ها: تدبیر24 وزیر علوم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: