واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

خبرنگار، معمار فرهنگی جامعه

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خبرنگار، معمار فرهنگی جامعه بوده و وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارد.
تدبیر24»حجت‌الاسلام «محمد علی آل‌هاشم» در همایش گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: جامعه‌ی خبری باید نسبت به سایر اعضای جامعه از هر جهت تقدم داشته باشد و مشکلات جامه را با دقت انعکاس دهد، در جامعه ی ما خبرنگار دارای شان و مقام خاص است و تکریم جامعه‌ی خبری و به ویژه جامعه‌ی خبری متعهد به آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و اهداف مقام معظم رهبری، امری لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که امروزه رسانه‌های گروهی افزایش داشته و نقش‌های گوناگونی را ایفا می‌کنند، افزود: اخلاق رسانه‌ای نقطه تلاقی علم اخلاق با علم رسانه یا ارتباط جمعی است؛ در ارتباط با رسانه چندین اصول اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد که حق‌مداری، خیرخواهی، عدالت‌خواهی، شجاعت و شرافت و همچنین پرهیز از فریب‌کاری و غوغا سالاری از جمله‌ی آن است.

وی با بیان این‌که خبرنگار، معمار فرهنگی جامعه بوده و وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارد، خاطرنشان کرد: تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین، از جمله مواردی است که در فاصله گرفتن از اخلاق و درستگاری تاثیر دارد، یکی از نکاتی که در اخلاق رسانه باید به آن دقت فراوانی شود، دوری از فریب‌کاری و غوغاکاری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در شرایطی که طیف‌های مختلفی از دشمنان در مقابل جمهوری‌ اسلامی ایران ایستاده‌اند و در تلاش برای ضربه زدن به آن هستند، پیروی از هوای نفس و همچنین شتاب‌زدگی نباید مانعی برای انعکاس درست اخبار شود.

آل‌هاشم ادامه داد: امروز دغدغه‌ی اصلی کشور و مسئولان و خطرناک‌ترین تهدید علیه ایران اسلامی، مربوط به حوزه‌ی گفتمانی و هویتی است، دشمنان برای تضعیف و نابودی گفتمان انقلاب اسلامی همت کرده و درصدد ضربه زدن به نظام و تحریف اندیشه‌ها و سیره‌ی امام(ره) هستند.

وی افزود: امروزه آمریکا در کنار سیاست‌های فشار و تحریم، سیاست براندازی نظام را نیز به جد دنبال می‌کند، از این‌رو خبرنگاران در این راستا وظیفه‌ای سنگین بر دوش داشته و باید از انتشار موارد شبه‌آفرین در جامعه دوری کنند.

آل‌هاشم با اشاره به این‌که جامعه خبری باید از هر جهت مورد توجه قرار گیرد، گفت: تمامی افراد و حتی شورای شهر نیز در حوزه‌ی شهری، وظیفه‌ی حمایت از خبرنگاران را دارند تا این قشر بتواند در بین جامعه ایرانی امید ایجاد کنند.

وی با تأکید بر ضرورت پرداخت به دفاع مقدس در نشریات، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، یادآور شد: درست است که امروزه، عرصه‌ی جنگ فیزیکی نیست، اما ما همواره محتاج فرهنگ دفاع مقدس بوده و لازم است که با این فرهنگ مانوس شویم، دفاع مقدس دژی مستحکم است که هیچوقت قابل فتح نیست.

برچسب ها: تدبیر24 خبرنگار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: