واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

"استیو بنن" سرانجام اخراج شد

استراتژیست ارشد جنجالی کاخ سفید که به ترامپ کمک کرده بود در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیروز شود، از سمت خود کنار گذاشته شد.
تدبیر24»به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، سارا هاکبی،‌ سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید و استیو بنن هر دو موافقت کردند که جمعه آخرین روز کاری استیو باشد. ما از خدمات او سپاسگزاریم و برایشان آرزوی موفقیت داریم.

اوایل روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به مشاوران ارشدش گفته بود که قصد برکناری استیو بنن را دارد. اما یک مقام نزدیک به بنن تاکید دارد که طرفین روی این ایده توافق داشتند و این استراتژیست ارشد در هفتم اوت استعفای خودش را تقدیم کرده بود.   

اما این اقدام پس از ناآرامی‌های نژادپرستانه در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا به تعویق افتاد. بنن که از ناسیونالیست‌های جناح راست است، به تحقق برخی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ کمک کرد. او در پی خشونت‌های شارلوتزویل با انتقادهای بی‌سابقه‌ای روبرو شد. تاکید ترامپ بر اینکه "دو طرف" مقصر خشونت‌های رخ داده در اعتراضات ناسیونالیست‌های سفیدپوست هستند، منجر شد تا فعالان حقوق بشر از ترامپ بخواند تا این به اصطلاح ناسیونالیست‌ها را که در کاخ سفید کار می‌کنند، اخراج کند.

بنن که سابقا مدیر مسوول نشریه راستگرا و افراطی برایتبارت بود و از ملی‌گرایان تندرو شناخته می‌شود، رهبری گروهی از پوپولیست‌های راست افراطی در کاخ سفید را بر عهده داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه گذشته گرچه از بیان اینکه امنیت شغلی استیو بنن تضمین شده است امتناع کرد، اما گفت که او "نژادپرست نیست" بلکه یک "دوست" است. او همچنین به شوخی گفته بود که بنن در کارزار ترامپ تازه‌ وارد است. ترامپ همچنین از او به عنوان یک "دوست" و نه یک "نژادپرست" یاد کرد و افزود: خواهیم دید چه بر سر بنن می‌آید!

کنار رفتن این چهره کلیدی در ستاد انتخاباتی ترامپ، پس از آن قطعی شد که ژنرال جان کلی، رئیس دفتر جدید ترامپ، جایگاه کاری بنن را مورد بازبینی قرار داده بود. کلی که خود اخیرا به کاخ‌ سفید راه پیدا کرده و جای راینس پریبس، رئیس دفتر مستعفی ترامپ را گرفته، تلاش دارد ساختار اداری و ارتباطاتی کاخ ‌سفید را که بارها "هرج و مرج زده" ارزیابی شده سامان بخشد.

رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند که ژنرال جان کلی و استیو بنن بعد از یک جلسه دو نفره به این نتیجه رسیدند که روز جمعه آخرین روز حضور بنن در کاخ‌سفید باشد.

با وجود این، کنار گذاشتن استیو بنن، کسی که نقش بنیادی در شکل دادن به شعار "اول آمریکا"ی ترامپ داشت، بسیار دشوار به نظر می‌رسید چرا که بسیاری بنن را نماینده بخش مهمی از حامیان ترامپ می‌دانستند که توانسته بود با جلب آرای راست افراطی و لیبرال‌های راست‌گرا زمینه پیروزی ترامپ در رقابت انتخاباتی سال گذشته مقابل هیلاری کلینتون را فراهم کند.

برچسب ها: استیو بنن تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: