واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

انتظار از دولت تدبیر و امید

انتظار آن می‌رود که مشکلات کشور حل شود و در واقع، کشور راه سعادت و پیشرفت را در آینده به مدد این امید و اعتدال طی کند. . .
تدبیر 24 : آنچه مشخص و معلوم است بنابراصول مصرحه قانون اساسی پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری جدید، مراسم تحلیف برگزار می‌شود؛ مراسم تحلیف طبق قانون با گزارش وزیر کشور در مورد انتخابات ریاست جمهوری و سخنرانی رئیس مجلس شروع می‌شود؛ سپس رئیس‌جمهور منتخب پس از ادای سوگند به کلام‌ا... مجید به وفاداری به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی رسما کارش را آغاز خواهد کرد که معرفی وزرا در مهلت قانونی یکی از مهم‌ترین وظایف رئیس‌جمهور منتخب است.

دستور کار ریاست جمهور منتخب بعد از تحلیف تا 10 روز معرفی وزرا به خانه ملت است؛ در مورد خود بنده نیز تجربه حضور در مجلس و گرفتن رای اعتماد را داشته‌ام؛ حضور من در مجلس در ابتدا به سال 62 برای گرفتن رای اعتماد برمی‌گردد که در آن سال، موفق به گرفتن رای اعتماد نشدم.

یک بار دیگر نیز در زمان دولت سوم چنین اتفاقی رخ داد؛ در آن زمان اینگونه رسم بود هر بار که مجلس عوض می‌شد، وزرا برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می‌شدند؛ البته در طول سال‌های بعد با اصلاح قانون اساسی این قانون هم اصلاح و این مشکل بزرگ از دوش دولت‌ها برداشته شد.

امسال هم با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید انتظار آن می‌رود که مشکلات کشور حل شود و در واقع، کشور راه سعادت و پیشرفت را در آینده به مدد این امید و اعتدال طی کند. دولت یازدهم دولت تدبیرو امید است؛ دولتی که با کمک نمایندگان مجلس فضای کشور را به سمت نشاط و امید خواهد برد.

*وزیر اسبق کشاورزی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: