واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

اجرای ۱۶۸ طرح اجتماعی در کشور

رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور از اجرایی شدن ۱۶۸ طرح در حوزه اجتماعی در کشور با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
تدبیر24»حاجیان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه لرستان براساس شاخص‌هایی که داریم جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: با شروع دولت یازدهم مقام معظم رهبری اعلام کرد که وزارت کشور به عنوان شورای اجتماعی کشور باشد و هر ماه جلساتی را برگزار و هر سه ماه یکبار با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کنیم باید بودجه‌ای را برای آن در نظر بگیریم که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به وزارت کشور دادند و بر اساس برنامه‌هایی که دستگاه‌ها دادند، اعتبار را به استان‌ها ابلاغ و سهمی ناچیز را برای استانداری‌ها در نظر گرفتند.

رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: امسال نیز دولت بودجه‌ای را در نظر گرفته و پول در صندوق وزارت کشور قرار دارد و هدف از سفرهای استانی ما این است که با استفاده از تجربیات، مسائل و مشکلات را جمع‌بندی کنیم تا اوضاع نسبت به سال گذشته بهتر و اعتبار زودتر به استان‌ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مذکور، در سطح کلان ۱۶۸ طرح تدوین و اجرایی شد که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به استان‌ها برای اجرای ۳۵۰ طرح تخصیص داده شد، اضافه کرد: از ۱۰۰ میلیارد تومان فوق، ۱۸ میلیارد تومان به ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در ۱۲ استان پرداخت شد و ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان‌ها را تعیین کرده و ما هیچ گونه دخالتی نداشتیم.

حاجیان گفت: ۶۲ میلیارد تومان به ۱۵ دستگاه برای اجرای ۱۶۸ طرح پرداخت شده است که ۵۸برنامه مربوط به کاهش و کنترل طلاق در سطح ملی، ۵۴ مورد برنامه در حوزه مبارزه و کاهش مفاسد اخلاقی و ۱۷ برنامه هم در سایر حوزه‌ها بود.

وی گفت: اجرای این برنامه‌ها دستاوردهایی همچون هم‌افزایی نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین همکاری سمن‌ها و مشارکت‌های مردمی را به دنبال داشت.

رئیس دبیر خانه شورای اجتماعی وزارت کشور انجام این برنامه‌ها، آمار شاخص‌هایی را نشان داده است، افزود: کاهش پرونده‌های قتل، نزاع و درگیری، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و کاهش ورودی زندان‌ها از جمله این موارد است.

وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد در سال ۹۶ گفت: رویکرد ما امسال در سطح ملی، گسترش نظام آموزش، مشاوره، توانمندسازی، بکارگیری و میدان دادن بیشتر به سمن‌هاست. باید کارها را با مشارکت مردمی و خیرین پیش برد؛ این درحالیست که به آنها میدان نمی‌دهیم در حالیکه باید اجرا و حمایت توسط سمن‌ها انجام شود و دولت فقط نظاره‌گر باشد.

حاجیان با بیان اینکه دبیرخانه ستاد موظف شده با همکاری وزارت بهداشت، تدوین نظام سلامت در چهار بعد معنوی، اجتماعی، جسمی و روانی در قالب پکیجی کامل از سلامت صورت گیرد و با قوت و انگیزه بیشتر انجام شود، خاطرنشان کرد: سرعت، گسترش، نوآوری، هم‌افزایی، عدم موازی کاری در اجرای طرح ضروری است.

رئیس دبیر خانه شورای اجتماعی وزارت کشور اظهار کرد: ۱۵۰ خیر حوزه بهداشت و درمان را جمع کردیم با هدف اینکه خیرین براساس نیازهای دستگاه‌ها کار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از علل عقب ماندگی ما، ضعف نهادهای مدنی  بوده و نتوانسته‌ایم آنها را توانمند کنیم و در مورد وحدت حوزه و دانشگاه فقط شعار دادیم و عمل نکردیم، گفت: البته در تصمیم گیری و سیاستگذاری ضعف داشتیم و فاقد پیوست اجتماعی بودیم.

برچسب ها: تدبیر24 اجتماعی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: