واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵

372 میلیارد جریمه گرانفروشان

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: در هفت ماهه نخست دو میلیون و 400 هزار بازرسی صورت گرفته است که 140 هزار پرونده تخلفی تشکیل شد که 372 میلیارد تومان ارزش ریالی جرایم این پرونده‌ها بوده است.

به گزارش تدبیر24 نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد بازرسی در استان تهران اظهار داشت: در 7 ماهه امسال دو میلیون و 400 هزار بازرسی در سطح استان تهران صورت گرفته و 140 هزار پرونده تخلفی تشکیل و به دستگاه‌های قضایی ارسال شده است که 372 میلیارد تومان ارزش ریالی جرایم بوده است.

وی ادامه داد: در بخش‌ها و عنوان‌های مختلف از جمله در حوزه آرد و نان 11 هزار پرونده تخلف، اقلام پروتئینی 11 هزار و 700 پرونده تخلف و شیر و لبنیات 2 هزار پرونده تخلفی ثبت شده است.

ترکی بیان داشت: جرایم مطمئناً بازدارنده از تخلف نیست با توجه به اینکه در بازرسی‌های 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که یک میلیون و 360 هزار بازرسی صورت گرفته بود تعداد بازرسی‌ها 75 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران خاطر نشان کرد: در 7 ماهه نخست سال گذشته 133 هزار پرونده تخلفی تشکیل شده بود که در مدت مشابه امسال 140 هزار پرونده تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در 7 ماهه نخست سال گذشته ارزش ریالی جرایم 150 میلیارد تومان بوده است که امسال به 372 میلیارد تومان رسیده است. ولی با توجه به افزایش جرایم متأسفانه در حوزه تخلفات کاهشی نداشته‌ایم و این نشان می‌دهد که جریمه بازدارنده تخلف نیست.

وی با اشاره به اینکه باید در سطح جامعه برای جلوگیری از گرانفروشی فرهنگ‌سازی شود گفت: باید جرایم نقدی اصلاح شود و با این روش نمی‌توانیم موجب بازدارندگی از تخلفات شویم.

ترکی بیان داشت: عمده مشکلات تنظیم بازار استان تهران در حوزه توزیع است. چرا که تولید‌کننده و مصرف‌کننده براساس قوانین به وظایف خود عمل می‌کنند ولی شبکه توزیع در استان کامل و شفاف نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: