واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

عملیات مرمت حمام کسماء

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از روند مطلوب عملیات مرمت در حمام کسماء خبر داد .
تدبیر24»ولی جهانی با اشاره به اینکه حمام تاریخی کسماء در داخل بافت روستای کسماء واقع شده و از نظر موقعیت مکانی در قلب بازار کسماء قرار دارد،به رونق مطلوب این بنا در دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: این بنا در شهریور سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته این حمام مورد مرمت قرار گرفته، بیان داشت: مرمت های قبلی که در این بنا صورت گرفته کافی نبوده،لذا اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعزام تیم کارشناسی و گروه مرمت به منطقه نسبت به مرمت بنای مذکور در سال جاری اقدام کرده است. 

جهانی پیشرفت فیزیکی پروژه مرمت حمام کسماء را بیش از 60 درصد اعلام کرد و افزود:مرمت این حمام که دارای مالک شخصی است بارها در نوبت مرمت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت اما به دلیل ناکافی بودن اعتبارات این سازمان و لزوم اعتباری بالغ بر 10میلیون تومان جهت اجرا،تکمیل عملیات مرمتی به سهولت انجام نشد . 

وی با بیان اینکه هم اکنون اعتبار اجرای پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته،اظهار امیدواری کرد که تا روزهای آینده شاهد اتمام عملیات مرمت این بنای تاریخی خواهیم بود . 

به گزارش ایسنا،این حمام مربوط به دوره قاجار است و با توجه به نزدیکی حمام در بافت بازار و رونق تجاری گذشته کسماء، بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: