واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
آخوندی:

چرخه توسعه کشور در بخش دولتی و خصوصی براه افتاده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: چرخه توسعه کشور به تدریج راه افتاده است و هر طرف که نگاه می کنیم می بینیم کاری در حوزه دولتی و خصوصی در دست انجام است.
تدبیر24»عباس آخوندی در آئین افتتاح باند دوم جاده کرمان - بم - شورگز ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود:آینده خوبی را برای جوانان و مردم ایران اسلامی پیش بینی می کنیم.
وی عنوان کرد: شهرستان بم به عنوان دروازه ورود به شبه قاره هند و بارانداز تاریخی ایران همواره معروف بوده است و هنوز هم نگاهی که برای توسعه ایران داریم از این حوزه تمدنی است.
وی ادامه داد: در نهایت برای توسعه ایران نیاز به یک ارتباط درون تمدنی داریم و اگر یک تمدن ایران شهری را در نظر بگیریم که از شبه قاره هند آغاز و تا مدیترانه ادامه می یابد، این منطقه تمدنی فقط در بحث زبان فارسی، آئین و دین اسلام و حوزه فرهنگی خلاصه نمی شود، زیرا ملت های این سرزمین ها برای سالهای طولانی با هم با صلح و آرامش زندگی کرده اند و برای توسعه اقتصادی، بهترین مجموعه که به راحتی می توان ارتباط ایجاد کرد، همین حوزه است.
وی تصریح کرد: در این حوزه تمدنی باید ارتباط ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی را ایجاد کنیم و از این رهگذر به مسیر کرمان - بم - فهرج و سیستان و بلوچستان فقط نباید با نگاه داخلی نگاه کرد و باید دید که این شبکه چگونه به شبه قاره هند و در ادامه چگونه به افغانستان و پاکستان وصل می شود.
آخوندی گفت: شبکه هوایی و ریلی شرق کرمان باید از هر حیث مورد بازنگری قرار گیرد تا این حوزه تمدنی پر از متقاطع بیشتری داشته باشیم و در حوزه ریلی نیز همین گونه باشد.
وی افزود: امیدواریم در آینده با یک دید فراسرزمینی به منطقه کرمان و جنوبشرق ایران نگاه کنیم زیرا این منطقه ثروت های مادی و معنوی و نیز ثروت های تاریخی بسیار زیادی دارد و شبکه تجاری این منطقه نیز بسیار حائز اهمیت است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در این سفر امیدواریم در راستای توسعه فرودگاه و باند تصمیمات خوبی گرفته شود و همچنین کلنگ زنی های بسیار خوبی از جمله آغاز عملیات اجرایی 60 کیلومتر آزاده راه سیرجان - بندرعباس را خواهیم داشت.
وی گفت: در این سفر همچنین اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی را در توسعه ریل از کرمان به سمت سیرجان خواهیم داشت و کارهای اجرایی آن در دست انجام است.
وی تاکید کرد: کرمان استانی زنده، پویا و پرتحرک است و امیدواریم شاهد توسعه روز افزون این منطقه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: همت استاندار کرمان، جلب توجه مردم جهان و ایران به داشته های تاریخی و تمدنی این منطقه و توسعه گردشگری است که اقدامی بسیار مهم به شمار می رود.
آخوندی گفت: میزان حمل و نقل جاده ای در این استان بسیار زیاد است و می توان بخشی از این حمل و نقل را به حوزه ریلی واگذار کرد و قاعدتا باید توسعه ریلی در این استان در صدر کارها قرار گیرد و در این زمینه مطالعات خط ریلی کرمان – جیرفت انجام شده و انشاالله عملیات اجرایی آن را نیز آغاز خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی در پنجمین روز از هفته دولت به منظور بهره برداری از چند پروژه عمرانی وارد استان کرمان شد.
عباس آخوندی روز دوشنبه در سفر یک روزه به این استان دقایقی پیش وارد کرمان شد و در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد استقبال رسمی استاندار و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست ستاد باز آفرینی از برنامه ‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: