واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

دولت یازدهم چقدر "راه" ساخت؟

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به مناسبت رسیدن به هفته دولت گزارشی از عملکرد زیرمجموعه‌های این سازمان در طول چهار سال دولت یازدهم ارائه کرده است.
تدبیر24»این شرکت که به طور کلی در دو حوزه راه‌آهن و راهسازی فعالیت می‌کند، عملکرد خود را در این دو بخش ارائه کرده که زیرسازی و ریل‌کشی حدودا ۲۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید و ساخت بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر راه جدید اصلی‌ترین بخش کارنامه این شرکت به حساب می آید.

در حوزه ریلی طبق برآوردهای صورت گرفته در عرصه زیرسازی بیش از ۱۲۲۸ کیلومتر زیرسازی جدید ریلی صورت گرفته که بر این اساس آمار ثبت شده در سال ۱۳۹۴، بالاترین عملکرد را نشان می‌دهد.

طبق این برآوردها ۱۴۹ کیلومتر زیرسازی در سال ۱۳۹۲، ۳۳۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۳، ۳۶۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۴، ۲۳۹ کیلومتر در سال ۱۳۹۵ و ۱۴۰ کیلومتر نیز در ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۶، زیرسازی ریلی در کشور صورت گرفته است.

در حوزه ریل‌گذاری نیز آمارها نشان از رشد قابل توجه عملکرد در سال ۱۳۹۶ دارد. بر این اساس ۱۲۰ کیلومتر ریل‌گذاری در سال ۱۳۹۲، ۱۶۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۳، ۱۷۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۴، ۲۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۵ و ۲۰۹ کیلومتر ریل‌گذاری در ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۶ صورت گرفته است. این آمارها نشان از ان  دارد که می توان امید داشت تا پایان سال جاری هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی برای رسیدن به اولویت ۹۰۰ کیلومتر ریل جدید در سال ۱۳۹۶ هدفی در دسترس خواهد بود.

در حوزه راهسازی نیز آمارها حاکی از رشد شاخص در بسیاری از بخش‌هاست. طبق اعلام شرکت ساخت در دولت یازدهم ۳۴۲ کیلومتر آزادراه جدید ساخته شده است که ۹۵ کیلومتر آن مربوط به سال ۱۳۹۲، ۱۵۵ کیلومتر سال ۱۳۹۳، ۲۸ کیلومتر سال ۱۳۹۴، ۳۳ کیلومتر سال ۱۳۹۵ و ۳۱ کیلومتر نیز در ماه های ابتدایی سال ۱۳۹۶ اجرایی شده است.

شرکت ساخت پیش از این اعلام کرده بود که با نهایی شدن اتصال ریلی استان‌های اولویت‌دار این شرکت تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت و تکمیل آزادراه‌های نیمه‌تمام خواهد گذاشت. در حوزه احداث بزرگراه نیز دولت یازدهم به عملکرد ۱۹۱۷ کیلومتری در دوران چهار ساله رسیده است. بر این اساس ۳۷۷ کیلومتر در سال ۱۳۹۲، ۴۸۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۳، ۳۵۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۴، ۶۱۱ کیلومتر در ۱۳۹۵ و ۹۷ کیلومتر در ماه‌های ابتدایی سال جاری بزرگراه جدید در کشور ساخته شده است.

در حوزه احداث راه اصلی یا بهسازی زیرساخت‌های فعلی نیز عملکرد چهار ساله ۱۱۴۸ کیلومتری به ثبت رسیده است. در دولت یازدهم ۳۹۶ کیلومتر در سال ابتدایی، ۲۷۳ کیلومتر در سال ۱۳۹۳، ۲۳۸ کیلومتر در سال ۱۳۹۴، ۲۰۹ کیلومتر در سال ۱۳۹۵ و ۳۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۶ احداث یا بهسازی راه اصلی صورت گرفته است.

در حوزه راه‌های روستایی نیز اتفاقات مثبت قابل توجهی صورت گرفته تا جایی که در طول چهار سال حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید در ایران ساخته شده است. از این رقم ۲۲۱۸ کیلومتر مربوط به سال ۱۳۹۲، ۳۴۳۲ کیلومتر مربوط به سال ۱۳۹۳، ۲۰۱۶ کیلومتر مربوط به سال ۱۳۹۴ و ۳۲۹۲ کیلومتر مربوط به سال ۱۳۹۵ می‌شود. در ماه‌های ابتدایی امسال نیز تاکنون ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید در ایران ساخته شده که می‌تواند زیر بار ترافیک برود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: