واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
تنها با گذشت 4 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید

تاکسی دربست 11 وزیر به سمت بهارستان

با توجه به ترکیب افراد سوال‌کننده از این وزیران به نظر می‌رسد مسائل استانی و منطقه‌ای، اصلی‌ترین موضوع نمایندگان مجلس برای سوال از این وزیران بوده است. . . .

تدبیر24 : ژنرال‌های دولت روحانی به مجلس می‌روند. این طبیعت مجلس و دولت است که در مورد عملکرد مجریان قوانین، سوالاتی برای نمایندگان مجلس به وجود بیاید و وزیر موظف به حضور در مجلس و پاسخگویی باشد. اما وقتی این سوال و جواب‌ها میان «دولت تدبیر» از یک سو و «مجلس اصولگرا» از سویی دیگر باشد، گاهی رنگ و بویی سیاسی می‌گیرند و در اذهان شائبه ایجاد می‌کنند. در این هفته 11 وزیر دولت به مجلس خواهند رفت تا در مورد عملکرد خود پاسخگوی نمایندگان باشند. آخوندی (مسکن)، چیت چیان (نیرو)، حجتی (کشاورزی)، رحمانی فضلی(کشور)، فانی (آموزش و پرورش) و نعمت‌زاده (صنعت) وزیرانی هستند که به احتمال فراوان حضورشان در مجلس با حاشیه‌ای همراه نخواهد شد و به سوالات نمایندگان در مورد حوزه کاری خود پاسخگو خواهند بود. با توجه به ترکیب افراد سوال‌کننده از این وزیران به نظر می‌رسد مسائل استانی و منطقه‌ای، اصلی‌ترین موضوع نمایندگان مجلس برای سوال از این وزیران بوده است. در این میان ممکن است نعمت‌زاده، به مدت 2 روز در مجلس حاضر شود چون هم اعضای کمیسیون اقتصادی و هم اعضای کمیسیون صنایع و معادن سوالاتی را از وی مطرح کرده‌اند.

علی ربیعی (تعاون و کار) وزیری است که به جای حضور در یک کمیسیون تخصصی، باید به کمیسیون اصل 90 برود. کمیسیون اصل 90 این روزها به خاطر پیگیری پرونده فساد در فوتبال خبرساز شده است. البته در مورد جزئیات حضور ربیعی در این کمیسیون هنوز خبری مخابره نشده است. طیب‌نیا، وزیر اقتصاد نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور خواهد یافت. اما نمایندگان سوال کننده از وی، از جمله نمایندگان منتقد دولت به شمار می‌آیند؛ «مهرداد بذرپاش»، «علی‌اصغر زارعی» و «موسی‌الرضا ثروتی» سه نماینده‌ اصلی سوال کننده از طیب‌نیا هستند؛ بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت نیز به کمیسیون انرژی می‌رود تا پاسخگوی «رسایی» و «نادران» باشد. گرچه این روزها شایعه استیضاح وزیر علوم نیز شنیده‌ می‌شود، اما بعضی اخبار هم هستند که از احتمال استیضاح زنگنه سخن می‌گویند بنابراین باید دید اولین استیضاح مجلس، نصیب کدام وزیر کابینه خواهد شد. «زنگنه» که خوشنام‌ترین وزیر نفت تاریخ ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، منتقدان سرسختی در مجلس دارد که دوست ندارند زنگنه وزیر نفت باشد! در حالی که روز عید غدیر، شایعاتی در مورد بازداشت‌شدگان سال 88 و پس از آن شنیده می‌شد، اما عصر آن روز شایعه‌ای منتشر شد که خبر از اتفاقی در مورد فرزندان یکی از این افراد داشت. این شایعه هنوز از سوی وزیر اطلاعات تایید یا تکذیب نشده است و به همین دلیل علی مطهری، نماینده تهران در مجلس از وزیر اطلاعات خواستار پاسخگویی شده است. چندی قبل اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه به خبرنگاران گفته بود «تا امروز که من پیگیر مساله بودم هیچ شکایتی نه در ناجا و نه در دادسرا مطرح نشده است و وزارت اطلاعات خود پیگیر این مساله است.» خبرگزاری ایرنا نیز از قول یک مقام بلندپایه اطلاعاتی دراین‌باره نوشت: «هرچند که این موضوع با پا در میانی خانم زهرا رهنورد خاتمه یافت، لیکن متأسفانه شماری از رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه، متأثر از فضاسازی خلاف واقع عناصر بدخواه و برخی فرزندان خانم رهنورد، مطالب و مواضعی کذب و ناصواب را دستمایه خبری خود قرار داده و اصل ماجرا را وارونه منعکس کردند. ضمنا وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند که موضوع را کاملا بررسی کرده و در صورتی که حین انجام ماموریت از ناحیه مأمورین، قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد، آن را مورد بررسی قرار دهد.» شاید دلیل فراخوانی وزیر اطلاعات و سوال مطهری از شخص وزیر بررسی نتیجه پیگیری‌های دستگاه اطلاعات کشور است. این دومین باری است که علوی پاسخگوی نمایندگان در مجلس خواهد بود. سوال قبلی نمایندگان درباره بعضی انتصاب‌ها در وزارتخانه‌های دیگر و عدم استعلام صلاحیت این افراد از وزارت اطلاعات بود.

در هفته آینده نیز برخی دیگر از وزیران دولتی برای پاسخ به سوالات نمایندگان و بررسی مسائل مختلف به جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس خواهند رفت. بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه پیام نور، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد ردتقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و گزارش کمیسیون عمران درمورد حادثه سقوط مینی‌بوس حامل مسافرین در محدوده سد کارون 3 نیز در دستور کار جلسات صحن علنی هفته آینده مجلس است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
0
0
احمدی نژاد رفت! اما دار و دستش همش تو مجلس دارن کارشکنی میکنند علیه آقای روحانی. دور بعد که به افرادی همسو با دولت تدبیر رای دادیم حساب کار میاد دست آقایون.
نظر شما: