واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

اصلاح اساسنامه کمیته ملی

ابهامات پیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک حرف و حدیث‌های فراوانی را ایجاد کرده، به طوری که اکنون این نهاد به عدم شفاف سازی و دور زدن دولت متهم شده است.
تدبیر24»داستان پیش نویس اساس نامه کمیته ملی المپیک تمامی ندارد و پس از حرف و حدیث هایی که در مورد روند اصلاح آن وجود داشت، اکنون هم پس از اصلاح در مورد برخی ابهامات آن حرف و حدیث‌هایی وجود دارد. ابتدا برخی ها اعتراض کردند که چرا پیش نویس قبل از تایید در مجع به IOC ارسال شد. اکنون هم یکی از مهم ترین بحث های موجود در مورد پیش نویس اساس نامه این است که آنچه به تایید IOC رسیده با  آن چه که به دست هیات دولت رسیده است، تناقض دارد.

برای نمونه در پیش نویس ارسالی به IOC برای انتخابات، پست خزانه‌داری حذف شده و در مقابل نماینده کمیسیون ورزشکاران برای چهار سال با حق رأی عضو مجمع خواهد شد و البته خزانه دار به پیشنهاد کمیته و تایید هیات اجرایی با تنفیذ مجمع عمومی به مدت چهار سال و تا پایان دوره هیات اجرایی منصوب می‌شود.

هم‌چنین نام رئیس کمیته ملی پارالمپیک و یا نماینده وی در ترکیب مجمع عمومی حذف شده است.

در این اساسنامه ابهاماتی هم وجود دارد، برای نمونه گفته شده اگر در انتخابات رئیس فدراسیون غایب باشد، هیات رئیسه آن فدراسیون می‌تواند یک عضو دیگر منتخب هیات رئیسه فدراسیون را که در مجمع عمومی فدراسیون و در زمان و شرایط مقرر انتخاب شده را به عنوان نماینده معرفی کند.

اکنون بحث اینجاست که این نماینده می‌تواند نامزد هم شود یا تنها حق رای دارد؟

در واقع بحث پیش نویس اساسنامه و اختلاف نظرهایی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در مورد برخی موارد آن وجود دارد شاید نمونه خوبی برای از بین رفتن حسن‌نیت‌ها و هماهنگی در عمل دو طرف باشد.

به نظر می‌رسد تعاملی که هر دو طرف در اوایل روی کار آمدن سلطانی‌فر از آن حرف می‌زدند، این روزها کم‌کم در حال رنگ باختن است.

جدا از این مساله برخی روسای فدراسیون ها هم نسبت پیش نویس اساسنامه نظر خوبی ندارند و معتقدند کمیته ملی المپیک در رابطه با این مساله شفاف عمل نکرده است.

علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری  که پیش ازاین معترض بود که باید پیش نویس اساسنامه قبل از تایید IOC باید در مجمع تایید می‌شد، اکنون نسبت به برخی موارد پیش نویس هم اعتراضاتی دارد. مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان‌ کرد: پیش نویسی که به دولت ارسال شده با انچه به تایید IOC رسیده مغایرت دارد. برای نمونه در پیش نویس اساسنامه تایید شده توسط IOC خزانه دار باید به پیشنهاد رییس و تایید هیات اجرایی انتخاب شود و بدون حق رای است.  این موضوع دور زدن دولت است.

او ادامه‌ داد: کسی که این را نوشته یا می‌خواهد خودش مجددا رییس شود یا به دنبال نایب رییسی است و دارد با رییس بعدی هماهنگ می‌کند. این عدم شفافیت آسیب می‌زند. چرا نباید خزانه دار توسط اعضای مجمع انتخاب شود؟ دو گانگی هایی وجود دارد که بعدا جز به وجود آوردن سوتفاهم چیز دیگری ندارد و فقط پای بیگانه ها را باز می‌کند که واقعا جای تاسف دارد.

مرادی همچنین گفت‌: در پیش نویس اساسنامه ارسالی به دولت، هیات اجرایی 12 نفر با خزانه دار هستند و کمیته ملی پارالمپیک جزو مجمع است، اما در پیش نویس ارسالی به کمیته بین المللی المپیک 11 نفر هستند آن هم بدون خزانه‌دار و کمیته ملی پارالمپیک هم حذف شده است. از این رو ابهاماتی وجود دارد. سوال این است که چرا کمیته ملی المپیک شفاف برخورد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: کمیته ملی المپیک بدترین دوران خود را می‌گذراند و به هیچ عنوان تمایلی ندارم کاندیدا شوم چون در آینده هم خیلی از مسائل نامفهوم خواهد بود.

برچسب ها: تدبیر24 اساسنامه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: