واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۸۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
مهدی آیتی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

رابطه با آمریکا؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

امروز جالب است که کشورهای عربی و خاورمیانه، کشورهای اروپایی، اسراییل غاصب و حتی روسیه، چین و هند با مذاکره بین ایران و آمریکا مخالفند و این موضوع برای سیاستمداران جهان دارای معانی و مفاهیم شگفت‌انگیز . . .

تدبیر24 : در طول 35 سال انقلاب حدود 6 بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی رقم بخورد. بار اول در دولت موقت مهندس بازرگان و سفر الجزایر، به آمریکا نزدیک شدیم ولی با تسخیر لانه جاسوسی دور گشتیم. بار دوم در دولت بنی صدر با پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا نزدیک شدیم و با حمله نظامی طبس دور شدیم.

 بار سوم در دولت‌های شهید رجایی و مقام معظم رهبری به گفت وگو نزدیک شدیم (قضیه مک فارلین) و با مسائل جنگ و مجلس دوباره دور گشتیم. بار چهارم در دولت هاشمی به واسطه چند کشور از جمله عربستان به مراحلی از مذاکره رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات داخلی دور شدیم. بار پنجم در دولت خاتمی با بحث گفت وگوی تمدنها در اجلاس نیویورک به مراحلی از کاهش خصومت و گشایش زمینه گفت وگو رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات تندروی داخلی و خرابکاری در خارج از کشور از هم دور شدیم. بار ششم در دولت روحانی به دلیل مذاکرات هسته‌ای، مسائل سوریه و مساله تحریم‌ها باب مذاکره کم کم رو به گشایش است و این بار نیز مخالفین و تندروهای داخلی و خارجی بسیج شده‌اند تا به هر قیمتی شده روابط بین این دو عادی نشود و کماکان مثل سابق دیوارهای بی‌اعتمادی بالا رود.

هرچند که تا اینجا این سنگ‌اندازی‌ها بی‌ثمر نبوده و مذاکرات را در دست‌انداز انداخته است. امروز جالب است که کشورهای عربی و خاورمیانه، کشورهای اروپایی، اسراییل غاصب و حتی روسیه، چین و هند با مذاکره بین ایران و آمریکا مخالفند و این موضوع برای سیاستمداران جهان دارای معانی و مفاهیم شگفت‌انگیز و جالبی می‌تواند باشد. این طور پیداست که با بهبود رابطه ایران و آمریکا بسیاری از کشورهای همسایه و دنیا احساس ضعف خواهند کرد و حتی به لحاظ اقتصادی وضعیتشان دچار افت خواهد شد. امید است این بار بزرگان و سیاستمداران ایران و جهان عاقلانه به میدان بیایند و ضمن حفظ حقوق و منافع کشورشان، دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
2
خيلي مطلب خلاصه و پرمغزي بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
واقعا كه
فرزين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
1
دوستي ايران وامريكا يعني از بين رفتن كل كشورهاي عربي از نظر اقتصادي.يعني به ترتر افتادن عربستان.يعني اينكه دوتا كشور پيزوري مثل دبي وقطر نميتونن واسه ما شاخ بشن. يعني تعطيلي تمام باجهايي كه به روسيه وچين ميداديم و در كل يعني به قدرت رسين ايران .ودست اخر اينكه خاور ميانه مال ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
1
رابطه ايران امريكامي تونه بسياري از مشكلات داخلي وخارجي را حل كنه ،اگر عربستان ،چين وروسيه مخالفند،اين به دليل قدرت ايران است وضعف اين كشورها كه ميترسند اگر اين رابطه ايجاد شودزيادي خواهي آنها به پايان رسيده وعزت ايران افزون تر خواهد شد. وكشورهايي مثل امارات وقطر براي ايران بسيار كوچكتر از آن خواهند شد كه حرفي براي گفتن داشته باشند.
نظر شما: