واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذار

در حال حاضر نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور می تواند موتور اقتصاد کشور را به حرکت در آورد. اما با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد باید موانعی تضمین سرمایه‌گذاری خارجی را بر داریم.
تدبیر24»علی بختیار  عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید حل مساله اشتغال و رفتن به سمت اقتصاد دانش بنیان را سر لوحه برنامه های خود در چهار سال پیش رو قرار دهد.

به گزارش کلیدملی علی بختیار با بیان این که کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم منسجم تر و هماهنگ تر است، اظهار کرد: این هماهنگی در مسایل اقتصادی به گونه ای است که امیدواریم دولت بتواند گام های رو به جلو و در جهت توسعه و تعالی و پیشرفت کشور بر دارد.
نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین مسایلی که کشور با آن مواجه است مربوط به اشتغال می باشد، و یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس در حوزه اشتغال و بیکاری در جامعه است که مشکلات زیادی را در عرصه های مختلف اجتماعی ایجاد کرده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: امروز بخش زیادی از آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد یا جرایم به بیکاری مرتبط است. 
این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: دولت باید ساز و کارهایی را برای حل مشکل اشتغال  فراهم کند تا امکان سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی،  گردشگری و... ایجاد شده و به سمت یک اقتصاد دانش بنیان برویم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر متکی به در آمد های نفتی باشیم و امکان سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم نکنیم،  اقتصاد ما به سمت اقتصاد دانش بنیان برای ایجاد کسب و کار نخواهد رفت و قطعا روز به روز مشکلات در حوزه اشتغال بیشتر می شود. 
بختیار همچنین بیان کرد: امسال،  سال اول اجرای برنامه ششم توسعه است و ما در اجرای برنامه نیاز به 800 تا هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم،  خیلی خوش بینانه شاید بتوانیم 100تا 200 میلیارد دلار را از منابع داخلی  تامین کنیم اما باید مابقی را از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کنیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: فرصت برجام با تدبیری که توسط بخش های دولت ایجاد می شود فرصت مناسبی می تواند باشد تا بتوانیم جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور می تواند موتور اقتصاد کشور را به حرکت در آورد. اما با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد باید موانعی تضمین سرمایه‌گذاری خارجی را بر داریم. 
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان اظهار کرد: باید با نگاه واسع برای کارآفرینی در جهت اشتغال و اقتصاد پیش برویم و امیدواریم دولت هم در این زمینه موفق شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: