تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

مراقب پلنگ‎ها باشید

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: تا حد امکان به زیستگاه پلنگ وارد نشوید چراکه بوم شناسی پلنگ بسیار حساس است.
تدبیر24»احمد گودرزی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سال‎های گذشته با مرگ پلنگ منطقه حفاظت شده اشترانکوه در اثر حادثه برخورد با مسیر پل قطار در چم چیت زون جنوبی اشترانکوه فکر می‏شد که در این منطقه دیگر پلنگی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: امااین گونه زیبا با بازسازی زیستگاه خود در همین زون قلمروی بالغ بر ۵۰۰هکتار و بازگشایی قلمرو و امنیت منطقه و آموزش جوامع بومی به شش قلاده رسید.

گودرزی اضافه کرد: جمعیت طعمه به وفور در اختیار این گونه گربه‎سان نادر قرار دارد و با تدابیر شدید امنیتی در حال حفاظت هستند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه با بیان اینکه حدود ۲۰همیار ساکن در این حوزه بعد از ماموران محیط زیست کار حفاظت از آنها را بر عهده دارند، گفت: بالا رفتن امنیت با این سرعت وتصاعد بالا در بازسازی زیستگاه خود نادرترین پدیده طبیعی بازگشت به زیستگاه و قلمرو گشایی توسط این گونه بسیار حساس در زمینه تخریب زیستگاه طی سالیان قبل است.

وی با بیان اینکه به همت محیطبانان و به کار بردن مدیریت‎های بوم شناختی در سطح کل و منطقه خود نقطه عطفی در محیط زیست منطقه اشترانکوه و لرستان به وجود آمده است، ادامه داد: هم اکنون منطقه، سنگرگاه این گونه گربه‎سان است که امیدواریم جوامع روستاییان نیز در حفظ و نگه‎داری به همراه محیطبانان، حامی این گونه زیبا باشند و نگذارند محیط زیست یکبار دیگر دچار تخریب شود چراکه اگر بار دیگر این زیستگاه دچار نوسانات c.c.pدر پس خور یا اصطلاح فیدبک زیستگاه شود خروجبسیار بدی را در بر خواهد داشت و ممکن است مشاهده اینگونه حیات وحش نادر در منطقه تا صدها سال محقق نشود.

گودرزی تصریح کرد:بازگشت اینگونه با این سرعت به علت تلاش‎های بسیاری از همکاران و کارشناسان منطقه بوده که به دور از چشم جوامع محلی و شبانه روز زحمت کشیده‎اند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه اظهار کرد: از همه طبیعت دوستان درخواست می‎شود تا حد امکان به زیستگاه این گونه وارد نشوند چون اکولوژی و آت اکولوژی و یا بوم شناسی پلنگ بسیار حساس است.
برچسب ها: تدبیر24 مراقب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: