واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور

رئیس جمهور مکزیک در تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش خواستار دستیابی به یک راه حل دائم برای افراد تحت پوشش برنامه حمایتی "داکا" از سوی واشنگتن شد.
تدبیر24»پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره برنامه حمایتی "داکا" گفت‌وگو کردند.

ترامپ اعلام کرد که خوش بین است کنگره آمریکا راه حلی برای حمایت از جوانانی که تحت پوشش این برنامه قرار دارند، به دست آورد.

در طول این تماس تلفنی ترامپ همبستگی خود را با حادثه دیدگان مکزیک در جریان زلزله اخیر در این کشور اعلام کرده و همچنین رئیس جمهور مکزیک نیز همبستگی خود را با حادثه دیدگان طوفان ایرما در فلوریدای آمریکا اعلام کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2012 دستور "داکا"(DACA) را صادر کرد که تا به امروز، حدود 800 هزار جوان در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. دستوری که صادر شد تا اجازه دهد کودکان مهاجری که از دبیرستان‌های آمریکایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتی که سوء سابقه نداشته باشند، به کالج‌ها و دانشگاه‌ها وارد شوند و به صورت قانونی بتوانند صاحب شغل باشند. این دستور، افراد تحت حمایت خود را برای دو سال از تبعید و دیپورت شدن محفاظت می‌کند.

اما دولت "ترامپ" با اعلان بیانیه‌ای پذیرش افراد در "DACA" را متوقف کرد.

"اوباما" در یک پست فیسبوک، این تصمیم را "بر خلاف روح و عقل" نامید و افزود: هدف قرار دادن این جوانان غلط است، زیرا آنها هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

رهبران آموزش عالی آمریکا نیز تصمیم ترامپ را "بی‌رحمانه، سنگدلانه و افول روحی" وی توصیف کرده‌اند.

تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر لغو برنامه حمایت از کودکان مهاجر بدون مدارک هویتی و مهاجرتی یا "برنامه DACA" بدون یک راه حل قانونی روشن، آنها را از ثبت نام در کالج یا دانشگاه محروم می‌کند و موجب اعتراضات بسیاری شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: