واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

کمک به توانمندی کشاورزان

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به توانمندی کشاورزان کمک می‌کند و اولویت توسعه روستاها کشاورزی است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، غلامرضا هادربادی، سوم آذر ماه در دومین کارگروه توسعه صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی، شهرستانی و زنان خراسان جنوبی در بیرجند به عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: صندوق با حضور 48 تشکل بخش کشاورزی، در سال 86 و با سرمایه اولیه پنج میلیارد و 294 میلیون ریال شکل گرفت.

وی گفت: در حال حاضر سرمایه فعلی آن پس از هفت مرحله افزایش سرمایه، به رقم 226 میلیارد و 666 میلیون و 650 هزار ریال و تعداد اعضای آن به 108 تشکل رسیده است.

هادربادی همچنین میزان تسهیلات اعطایی به تفکیک زیر بخش‌های کشاورزی از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون 970 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تفکیک این مبلغ شامل پرداخت تسهیلات به تشکلهای زیر بخش زراعت و باغبانی 320 میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات به تشکل های زیر بخش دام، طیور و زنبور عسل 402 میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات به تشکل‌های زیر بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی 193 ریال، پرداخت تسهیلات تشکل‌های زیربخش عشایری 45 میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات به تشکل های زیر بخش خدمات مشاوره ای 10 میلیارد ریال است.

وی حمایت از اتحادیه و شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید استان با پرداخت تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی، توزیع نهاده‌های کشاورزی و خرید محصولات تولیدی آنان به مبلغ 122 میلیارد ریال، حمایت از اتحادیه و شرکتهای تعاونی مرغداران با پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های طیور و توزیع بین مرغداران و خرید محصولات تولیدی به مبلغ 103میلیارد ریال، حمایت از اتحادیه و شرکتهای تعاونی عشایری با پرداخت تسهیلات خرید کالاهای مصرفی عشایر و نهاده‌های دامی و توزیع بین شرکتهای تعاونی عشایری استان به مبلغ 38 میلیارد ریال را از جمله فعالیت‌های اثر بخش صندوق اعلام کرد.

هادربادی حمایت از اتحادیه و شرکتهای تعاونی دامداران استان با پرداخت تسهیلات خرید و توزیع نهاده‌های دامی بین شرکتهای تعاونی دامداران و خرید محصولات دامی به مبلغ 141 میلیارد ریال، حمایت از اتحادیه و شرکتهای تعاونی روستایی استان با پرداخت تسهیلات خرید محصولات تولیدی کشاورزان و دامداران استان به مبلغ 35 میلیارد ریال، حمایت از شرکتهای خدمات فنی مهندسی و مشاوره ای با پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز به مبلغ 6 میلیارد ریال و حمایت از تشکلهای مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ 45 میلیارد ریال از دیگر موارد اعلام کرد

وی احداث ساختمان دفتر صندوق در مکان مناسبی از شهر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، تقویت موجودی صندوق در بانکها به منظور استفاده بیشتر تشکلهای بخش کشاورزی از معدل حساب صندوق، استفاده از ظرفیت صندوقهای شهرستانی برای تکمیل مدارک پرونده تسهیلاتی و نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات پرداختی به تشکلهای عضو صندوق استان را ازجمله اقدام در دست انجام صندوق عنوان کرد.

هادربادی در ادامه به فعالیت‌های صندوقهای حمایت از توسعه فعالیتهای زنان روستایی اشاره کرد و گفت: در دو شهر سرایان و درمیان این صندوق ها با سرمایه چهار میلیارد و 986 میلیون و 440 هزار ریال فعال می باشند که تاکنون مبلغ شش میلیارد و 656 میلیون ریال تسهیلات پرداخته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: با توجه به وجود 82 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی که راغب به عضویت و سرمایه گذاری در این صندوق ها است.

وی گفت: پیشنهاد می شود مبلغ مناسبی بابت سهم دولت در اعتبارات استان و صندوق مادر تخصصی مد نظر قرار گیرد.

هادربادی همچنین پرداخت تسهیلات به شرکتهای معرفی شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی برای خرید محصولات استراتژیک استان نظیر زرشک، زعفران، گندم، انار و پنبه به مبلغ 69 میلیارد ریال با کارمزد 14 درصد، پرداخت تسهیلات بلند مدت پنج ساله با کارمزد 12 درصد به مبلغ سه میلیارد و 179 میلیون و 700 هزار ریال به منظور تجهیز ناوگان حمل شیر و پرداخت تسهیلات بلند مدت پنج ساله با کارمزد 12 درصد به شرکت سهامی زراعی دشت خوشاب به مبلغ سه میلیارد و 357 میلیون و 800 هزار ریال جهت خرید دستگاه چاپر به منظور برداشت به موقع علوفه را از دیگر موارد اثر بخش صندوق عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین همکاری با صندوق مادر تخصصی در رابطه با تشکیل صندوقهای شهرستانی که تاکنون منجر به تشکیل صندوق شهرستانهای سرایان، نهبندان، فردوس، خوسف، بیرجند، بشرویه، قاین، درمیان، زیرکوه و سربیشه شده و پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال کمک بلا عوض به صندوقهای شهرستانی به منظور خرید لوازم و تجهیزات اداری از دیگر موارد فعلیتی صندوق اعلام کرد.

هادربادی گفت: با توجه به اعتراض سهامداران صندوق‌ها مبنی بر اخذ مجدد مالیات به میزان 25 درصد از هزینه‌های برگشتی از طرف اداره کل دارایی بابت تسهیلات در یافتی پیشنهاد می شود موضوع از طریق نمایندگان محترم شرکت مادر تخصصی پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین افزود: با توجه به روند روبه رشد صندوقها و افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات پرداختی، پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از اشتباه یک نرم فزار سیستمی دقیق و یکپارچه برای تسهیلات از طرف صندوق مادر تخصصی طراحی و در اختیار صندوق ها قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: