واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

چرا این در بسته‌ است؟

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری درباره این‌که چرا درِ بین پژوهشکده هنرهای سنتی و معاونت صنایع دستی بسته‌ است؟ گفت: باید نظام بوروکراتیک رعایت شود و مراعات ساختار اداری را هم کرد. اگر قرار باشد ما با معاونت صنایع دستی همکاری داشته باشیم، باید نظام اداری را رعایت کنیم.

تدبیر24»سیدمحمد بهشتی - رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعامل پژوهشکده هنرهای سنتی (که زیرمجموعه پژوهشگاه است) با معاونت صنایع دستی، اظهار کرد: پژوهشکده هنرهای سنتی و معاونت صنایع دستی تعامل‌های خوبی با هم دارند و این‌که درِ بین این دو بخش، بسته است تعامل بد بین آن‌ها را نشان نمی‌دهد. کارگاه‌های هنرهای سنتی زیرمجموعه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری هستند، نه زیر مجموعه معاونت صنایع دستی.

او با بیان این‌که کسانی که با ساختار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آشنا نیستند، ممکن است در این زمینه دچار سوءتفاهم شوند، گفت: ما دستگاهی را به نام پژوهشگاه و دستگاه دیگری را به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم. در سازمان، بخشی با عنوان معاونت صنایع دستی وجود دارد که کار ستادی و حاکمیتی انجام می‌دهد. ما کار پژوهشی و در حوزه صنایع دستی نیز کار حفاظتی انجام می‌دهیم. ماهیت کار ما اجرایی - پژوهشی است. عین همین ماجرا را با معاونت میراث فرهنگی هم داریم. مرز وظایف ما از هم جداست و هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: موضوع پژوهشکده، هنرهای سنتی است که سابقه‌ای طولانی دارد، این بخش از صنایع مستظرفه به ما رسیده و از قدیمی‌ترین بخش‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.

صنایع دستی و هنرهای سنتی تفاوت‌های ماهوی دارند

بهشتی درباره این‌که چرا در عنوان «پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری» نامی از «صنایع دستی» نیامده است؟ توضیح داد: صنایع دستی رویکرد جدیدی است و در آن، بیشتر وجه اقتصادی موضوع مطرح است. صنایع دستی و هنرهای سنتی از نظر ماهوی، تفاوت‌هایی با هم دارند. صنایع دستی چند سالی است که به بدنه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اضافه شده است و ضرورتا همه بخش‌هایی که به بدنه اضافه شده‌اند، در پژوهشگاه، ما به ازا ندارند. پژوهشگاه‌ نیز بخش‌هایی دارد که در داخل سازمان ما به ازا ندارد.

او ادامه داد: وجهی از صنایع دستی که به هنرهای صناعی مربوط می‌شود، در گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد. ما فقط به جنبه‌های علمی موضوع می‌پردازیم، اما جنبه‌های اقتصادی و بازاریابی برعهده ما نیست.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری درباره این‌که چرا آثاری که در پژوهشکده هنرهای سنتی نگهداری می‌شوند، شرایط خوبی ندارند؟ همچنین چرا مسوولان پژوهشکده هنرهای سنتی، اجازه عکاسی از این آثار را به خبرنگاران نمی‌دهند؟ تصریح کرد: من موضوع رسیدگی به آثار هنرمندان در پژوهشکده را حتما پیگیری می‌کنم؛ اما درباره عکاسی، شما چه خبرنگارانی هستید که وقتی اجازه عکاسی نداده‌اند به حرف آن‌ها گوش کرده‌اید؟! شما می‌توانستید به‌عنوان یک فرد علاقه‌مند، عکس بگیرید اما آن تصاویر را در رسانه‌ها انعکاس ندهید. یک خبرنگار زرنگ نباید تحت تاثیر این چیزها قرار بگیرد.

برچسب ها: تدبیر24 در بسته‌
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: