واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰

محاکمه۱۱ نفر از اهالی قطیف

منابع حقوقی عربستانی از انتقال 11 نفر از اهالی منطقه «قطیف» برای محاکمه در ریاض خبر داده و اعلام کردند این افراد به تشکیل گروه تروریستی متهم هستند.
به گزارش تدبیر24 منابع حقوقی عربستانی در گفت‌وگو با فارس در عربستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی رژیم سعودی 11 نفر از اهالی منطقه «قطیف» در شرق عربستان را امروز از زندان «الدمام» به ریاض منتقل کردند.

این منابع که به دلایل امنیتی نخواستند هویت خود را افشا کنند، در ادامه توضیح دادند که این افراد متهم به تشکیل یک گروه تروریستی در ارتباط با خارج هستند و به این جهت به ریاض منتقل می‌شوند تا مقدمات محاکمه آنها در آنجا فراهم شود.

آنان می‌گویند که دستگاه‌های امنیتی سعودی «کامل عباس الاحمد»، فعال اجتماعی عربستانی را متهم به هدایت و رهبری این گروه کرده‌اند و این گروه به اقدام علیه امنیت کشور و هدف قرار دادن تاسیسات و مراکز دولتی متهم شده است.

منابع مذکور می‌گویند که این سخن وزارت کشور عربستان ادعایی واهی بیش نیست و تنها جرم این افراد مشارکت در اعتراض‌های مسالمت آمیز مردمی منطقه الشرقیه عربستان است که از 17 فوریه سال 2011 در این کشور آغاز شده و شاید سنگین‌ترین جرم آنها شرکت در راهپیمایی‌های مسالمت آمیز است.

 نام این افراد و اتهامات وارده به آنها را به شرح زیر منتشر می‌کند:

1ـ کامل عباس الاحمد، 44 ساله، مهندس کشاورزی. اتهام: رهبری و هدایت گروه.

2ـ فاضل هلال آل جمیع، 19 ساله، دانش‌آموز. اتهام: مشارکت در برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن خطوط لوله انتقال نفت.

3ـ حسن احمد آل سعید، 28 ساله. اتهام: تلاش برای هدف قرار دادن موسسات و مراکز حکومتی با مولوتوف و گذاشتن تصاویر از

4ـ یوسف سعید الیوسف، 24 ساله، کارمند. اتهام: تلاش برای هدف قرار دادن موسسات و مراکز حکومتی با مولوتوف و نشر فراخوان‌ راهپیمایی‌ها در صفحه فیس‌بوک.

5ـ احمد حسن آل داوود، 21 ساله. اتهام: مشارکت در برنامه ریزی برای هدف قرار دادن خطوط لوله انتقال نفت.

6ـ احمد مالک اللاجامی، 20 ساله. اتهام: گرفتن عکس از از راهپیمایی‌ها و اعتراض‌های مردمی و انتشار آن در صفحه فیس‌بوک.

7ـ جاسم مکی آل صفر، 28 ساله، کارمند. اتهام: پناه دادن به تعدادی از اعضای لیست 23 نفره تحت پیگرد وزارت کشور، ساماندهی و برگزاری تظاهرات، گفت‌وگو با روزنامه‌نگار خارجی، اداره صفحه فیس بوک در خصوص تظاهرات و اعتراض‌های مردمی در عربستان، ارتباط با شبکه العالم، هماهنگی با طرف‌های کویتی برای انتقال زخمی‌های منطقه قطیف جهت درمان در خارج از عربستان.

8ـ مفید علی الفرج، 29 ساله، فعال اجتماعی. اتهام: مشارکت در راهپیمایی «از العوامیه تا قطیف» پس از بازداشت شیخ نمر، پناه دادن به تعدادی از اعضای لیست 23 نفره تحت پیگرد وزارت کشور عربستان.

9ـ رضا احمد المیر،20 ساله، دانش آموز. اتهام: مشارکت در راهپیمایی‌ها، ایجاد صفحه‌ای در فیس بوک متخصص به انتشار اخبار اعتراض‌ها و راهپیمایی‌ها، ارتباط با شخصیت‌های معارض در خارج.

10ـ ماجد اسعد المجاب، 22 ساله، دانش آموز. اتهام: مشارکت در راهپیمایی‌ها، اداره صفحه‌ای در فیس بوک متخصص به انتشار اخبار اعتراض‌ها و راهپیمایی‌ها

11ـ خضر علی آل فرید، 34 ساله. اتهام: مشارکت در راهپیمایی‌ها.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: