واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰

سود ایران از صادرات خودرو

بلومبرگ در گزارش تحلیلی از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از سود 500 میلیون دلاری ایران از لغو تحریم صنعت خودرو و امکان دسترسی ایران به قطعات هواپیماهای غیر نظامی خبرداد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از سایت بلومبرگ، این پایگاه در گزارش تحلیلی به بررسی امتیازاتی که دولت ایران در مذاکران ژنو بدست آورده است، پرداخت.

در این گزارش آمده است: تخمین زده می شود برداشته شدن تحریم ها از صنعت خودرو سازی ایران باعث شود، ایران سودی 500 میلیون دلاری از صادرات خودرو کسب کند.

اطلاعات گمرک ایران نشان می دهد، ایران از صادرات خودرو درآمدی به ارزش 519 میلیون دلار در سال منتهی به مارس 2012 و قبل از اعمال تحریم‌ها داشته است.

همچنین در دیگر امتیازات کسب شده از سوی ایران، ایالات متحده به طور موقت دستور اجرائی مورخ جولای 2012 و  ژوئن 2013 را که به موجب آن این کشور به جریمه کشورهایی که به مبادله تجاری محصولات صنعت پتروشیمی ایران می‌پرداخت را لغو کرد.

تحریم هایی که بنا بر اطلاعات مقامات رسمی دولت کاهش بیش از 3 میلیارد دلاری از درآمدهای دولت ایران در سال 2012 را نسبت به سال پیش از آن که حدود 9 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده،موجب شده است.

بر اساس اطلاعات گمرک ایران، این کشور از صادرات محصولات صنایع شیمیایی و محصولات وابسته به آن در پایان سال منتهی به مارس 2013،به میزان 6 میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

این تفاهم‌نامه برای مدت 6 ماه 400 میلیون دلار از داراییهای ایران را برای پرداخت شهریه های دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاههای خارجی آزاد می کند.

به موجب این تفاهمنامه،به ایران اجازه دسترسی به قطعات هواپیماهای غیر نظامی داده خواهد شد.

همچنین به موجب این توافق کشورهای غربی متعهد می‌شوند، در صادرات اقلام بشر دوستانه به ایران کمک کرده و راه صادرات این محصولات شامل غذا و دارو را تسهیل کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: