واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۱۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
سایت زرد اصولگرایان صراط نیوز نوشت

کلمه "وادادگی" به جای "توافق"؟!

اینها همه در حالی است که تعهدات امریکا و غرب در قبال این توافق! به وضوح مشخص نشده و در بسیاری از موارد وعده های مضحک و بی خاصیتی است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو 5+1 به صورت شفاهی بیان کرده اند . . .

تدبیر24 - منتقدین : بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و مانور رسانه ای فوق العاده حامیان دولت تدبیر و امید پس از ساعتها مذاکره! ، نشست 5+1 با هیات ایرانی منجر به نوشتن متنی مشترک و توافق بر سر مسائل اساسی شد .
به گزارش گروه سیاسی صراط، محمدجواد ظریف در پایان نشست ژنو 3 خاطرنشان کرد: "هیچ یک از مراکز غنی سازی تعطیل نمی شود و فردو و نطنز به کار خود ادامه می دهند و برنامه آب سنگین اراک با وضعیت کنونی ادامه می یابد و هیچ ماده ای از کشور خارج نمی شود و تمام مواد غنی شده در کشور می ماند."
وزیر امور خارجه البته به این نکته اشاره نکرد که غنی سازی ایران در چه سطحی باقی خواهد ماند؟

این اظهارات سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در حالی است که وزیر امور خارجه امریکا در تضادی آشکار اینگونه اظهار نظر کرده است: "ما این گام را در جهت توافق جامع‌تر برداشتیم تا جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران و غنی‌سازی ایران و توسعه از هم‌اکنون به بعد برنامه هسته‌ای ایران را بگیریم"

اما دقایقی قبل رئیس جمهور در حرکتی غیرقابل پیش بینی اقدام به نوشتن نامه خطاب به رهبر معظم انقلاب کرده و در بخشی از نامه خود آورده: "در نخستین ماه‌های شروع کار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای را در صحنه بین‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرتهای جهانی قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود."

هرچند که این بخش از اظهارات حسن روحانی به درستی بیان شده و 5+1 حق غنی سازی 5 درصد را پذیرفته اما نباید این نکته را فراموش کرد که پیش از این دانشمندان هسته ای کشورمان به غنی سازی 20 درصد نیز دست پیدا کرده بودند و توقف غنی سازی روی 5 درصد بی شک عقب نشینی از توانمندی های هسته ای کشورمان محسوب خواهد شد .

 

اما رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به نامه بلندبالای حجت الاسلام حسن روحانی پیرامون دستاورهای مذاکرات ژنو3 فرمودند: "دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله."

هنوز مشخص نیست دستاورد شگفت انگیز و خارق العاده ای که هواداران و رسانه های دولت تدبیر و امید با خوشحالی زایدالوصفی از آن سخن به میان آورده اند چه چیزی جز عقب نشینی و وادادگی در بسیاری از مواضع هسته ای کشورمان بوده است؟

اینها همه در حالی است که تعهدات امریکا و غرب در قبال این توافق! به وضوح مشخص نشده و در بسیاری از موارد وعده های مضحک و بی خاصیتی است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو 5+1 به صورت شفاهی بیان کرده اند.

کاهش سطح مذاکرات این دور نسبت به ادوار سابق به خوبی نمایان کرده است که دستیابی به چنین "توافق" سهل الوصولی در سالهای گذشته هم امکان پذیر بود اما آنچه مهم و ضروری به نظر می رسید ایستادگی در برابر دشمن و عقب نشینی نکردن از دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی بود که به نظر می رسد دیگر باید قید آنرا زد!

پیش از این اما بسیاری از صاحب نظران، کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از موثر بودن تحریم ها و کمک به پیشرفت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها سخن به میان آورده بودند اما انعطاف شگفت انگیز تیم مذاکره کننده هسته ای که به حق سعی داشتند به عنوان فرزندان انقلاب همواره از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند، موجب حیرت همگان شده است .

با این تفاسیر به نظر می رسد فرهنگستان ادبیات فارسی با تجدید نظر در معانی کلمه "توافق" باید معانی تازه ای را برای این واژه پیدا کند .

شاید هم زین پس باید به جای استفاده از لغات "عقب نشینی" ، "وادادگی" ، "فراموشی منافع ملت" و یا "پایان مقاومت" باید بگوییم : توافق!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
2
6
اين سايت زرد خودش را به حماقت زده يا مردم را... فرض كرده. مگر همه دعوا بر سر اين نبود كه غرب كلا حق غني سازي را قبول نداشت حتي سه و نيم درصد را ؟ كينه و عقده تا بكجا؟ كه هنوز در آتش يك شكست انتخاباتي داخلي ميسوزند و با كينه توزي ميخواهند آنرا به شكستي فراداخلي و بين المللي تبديل كنند. همين تحليلهاي غلطشان بود كه تا شب انتخابات خودشان را پيروز ميدانستند. تحليلهائي مثل همينكه ميگويند تحريمها بي تاثير بوده. كشور گل و بلبل است و ... اين جماعت چقدر آرزو ميكردند مذاكرات نتيجه نداشته باشد تا بهانه براي حمله به دولت بدست آورند. اين جماعت آگاهانه نقش و درايت رهبري در اين موفقيت را هم نميبينند چرا كه مدعي ولايتمداري هستند و با اين ادعا خيلي جاها به دولت و تيم هسته ايش تاخته اند. اين جماعت از دين و اتفاقات تاريخي هم استفاده ابزاري ميكنند و برخلاف يك ولايتمدار حقيقي كه بجايش امام حسيني است و بجايش امام حسني رفتاري مثل خوارج نهروان دارند ولايتمدار بايد تسليم باشد.
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
2
6
اینم از همون دارو دسته حسین... هست. به اینا بها بدین میخوان....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اقا! با این وادادگی در ژنو !مجلس اتی از دستمان پرید ! ای وای بدادمان برسید ! ما به صندلی های نرم بهارستان معتاد هستیم !
نظر شما: