واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

جذب حداکثری فرصت‌ها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در دیپلماسی اقتصادی چابهار جذب حداکثری فرصت‌های پیش رو هدف اصلی ماست.

تدبیر24»عبدالرحیم کردی در گفت وگو با ایسنا- افزود: چنانچه بتوانیم پیوند مناسبی بین ابزارهای حمل‌و نقل به‌ویژه بندر و راه آهن در زمان کوتاه ایجاد کنیم، می‌توانیم از فرصت گوادر نیز برای اقتصاد کشورمان آورده داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه تصریح کرد: برخی ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص اقتصاد منطقه در هر شرایطی، چابهار را در موقعیت مناسب‌تر و کم هزینه‌تری در مقایسه با گوادر قرار می‌دهد که البته توجه ویژه‌ای نیز در دولت به این مهم صورت گرفته است.

کردی افزود:‌ توسعه صنایع پتروشیمی و فولاد ‌در افق طرح، حدود ٣٠ میلیون تن محصول تولید خواهند کرد و این به معنای یک ترافیک بار بسیار مناسب برای رونق و توسعه یک بندر است. برنامه ریزی هوشمندانه و اجرای به موقع در کنار یک هماهنگی درونی، می‌تواند چابهار را تبدیل به یک کنشگر فعال اقتصادی در منطقه کند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان منطقه آزاد چابهار، پنج راهبرد اصلی را دنبال می‌کنیم. این راهبردها که هرکدام می‌توانند منجر به ایجاد تغییرات کلان در منطقه شوند عبارتند از «ایفای نقش در اقتصاد ملی»، «اثر بر اقتصاد محلی»، «انتقال دانش و تکنولوژی»، «گسترش تعاملات بین‌المللی» و «جلب مشارکت جوامع محلی». ما برای پیشبرد هر یک از این راهبردها، برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

کردی با تأکید بر اینکه تغییر روش و رویکرد از تجارت به تولید در منطقه آزاد چابهار اجرایی شده است، گفت: می‌توان گفت چابهار در حال ایفای نقش خود به‌عنوان یک منطقه تولیدی است.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما تقویت اقتصاد محلی و به‌ویژه کمک به افزایش اشتغال بوده است. آمارها از هدف‌گذاری درست خبر می‌دهند و در 6 ماه اول امسال با رشد 45 درصدی اشتغال در منطقه روبه‌رو بوده‌ایم که می‌توان آن را در کشور کم‌نظیر دانست.

کردی بر تغییر نگرش‌ها از آمار سازی به آماده‌سازی تأکید کرد و گفت: در ابتدای کار با پروژه‌های بر زمین‌مانده بسیار زیادی مواجه بودیم که سرمایه‌های زیادی را در معرض اتلاف قرار داده بود. اتمام این پروژه‌ها در اولویت قرار گرفت و دنبال شد و امروز بخش زیادی از آن‌ها تا مراحل نهایی پیش رفته‌اند.

کردی به مشکلات موجود نیز اشاره کرد و گفت: روشن نبودن مرزهای منطقه آزاد چابهار از سویی و عدم وجود هماهنگی بین دستگاه‌های گوناگون و تعارض در قوانین از سوی دیگر‌ سبب شده که سازمان منطقه آزاد نتواند آن‌گونه که انتظار می‌رود‌ در ریل توسعه حرکت کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه بیان کرد: توسعه بندر چابهار و سواحل مکران، یکی از مگاپروژه‌های دولت دوازدهم است.

وی افزود: تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، بر اساس قانون برنامه ششم، بیانگر توجه ویژه دولت برای تسریع آهنگ توسعه این منطقه است و هدف گذاری های صنعتی در حوزه نفت، گاز و فولاد و تقویت زیر ساخت‌های حمل‌و نقل برای سهم گرفتن از بازار ترانزیت، از برنامه‌های اصلی دولت دوازدهم است.

وی تاکید کرد: سواحل مکران با جذابیت‌های فراوان در حوزه‌های شیلات و صنایع وابسته و البته گردشگری در برنامه‌های دولت قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: