واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

واکنش آمریکایی ها به تنفیذ

به گزارش روزنامه واشنگتن پست که اصولا دیدگاه های کاخ سفید را منعکس می کند، در گزارشی درباره مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آقای روحانی نوشت که وی به وجود چالش های مختلف بر سر راه خود اذعان دارد و خواستار پشتیبانی داخلی از برنامه هایش می باشد.
این روزنامه به حضور دیپلمات ها در مراسم روز شنبه تنفیذ اشاره کرده و می نویسد: دهها مقام بلندپایه خارجی، دیپلمات ها به همراه مقام های ایرانی در محل دفتر رهبری حضور یافتند.
واشنگتن پست فضای داخل ایران را در آستانه تحویل دولت به روحانی خوش بینی محتاطانه توصیف کرده و می افزاید: در حالی که هیچ علامتی از کاهش فشارهای بین المللی به اقتصاد ایران وجود ندارد، ارزش پول ایران از زمان انتخاب روحانی افزایش یافته است که نشان دهنده اعتماد به توانایی رییس جمهور منتخب در هدایت کشور به سوی مسیر سازنده تری می باشد.
روزنامه لس آنجلس تایمز نیز در گزارش امروز خود از مراسم تنفیذ دکتر روحانی به سوابق انقلابی وی و نزدیکی او به امام خمینی (ره) اشاره کرده و می نویسد: سوال مهم برای بسیاری در خارج و داخل ایران این است که آیا سیاست های ایران تغییر خواهد کرد یا نه. بزرگترین آزمون در این زمینه موضوع هسته ای ایران است!
این روزنامه همچنین به سوابق دیپلماتیک روحانی اشاره کرده و درباره جهت گیری وی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان می نویسد: او از هم اکنون روشن کرده که با رها کردن غنی سازی در داخل مخالف می باشد.
لس آنجلس تایمز در ادامه از قول حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد سابق هسته ای کشورمان می نویسد: روحانی به کار گروهی اعتقاد داشته و برنامه ریز خوبی است که می داند چگونه به اهداف خود دست یابد.
اما مهمترین روزنامه شرق آمریکا، نیویورک تایمز، در گزارشی خود درباره مراسم تنفیذ آقای روحانی تصریح کرد که اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی اولویت اصلی رییس جمهور منتخب می باشد.
این روزنامه می افزاید که حل مشکلات اقتصادی با توافق بر سر موضوع هسته ای ایران مرتبط بوده و با توجه به سیاست های اقتصادی سال های گذشته وی با مسیر بسیار دشواری برای اصلاح وضعیت اقتصادی روبروست.
این روزنامه که اخیر در سرمقاله های خود از تندروهای کنگره به دلیل تلاش برای افزایش تحریم ها عیله ایران انتقاد کرده است، در پایان می نویسد: دور تازه تحریم های کنگره که صادرات نفت ایران را هدف قرار داده، برای برنامه های آقای روحانی دشواری بیشتری به ارمغان می آورد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: