واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

مرگ 3 مادر باردار قزوینی

دبیر کمیته مرگ مادر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سال جاری 3 مادر باردار قزوینی فوت شدند که هر 3 مورد طی یک ماه اتفاق افتاده است.
تدبیر24»«زهرا رجبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مرگ ماداران قزوینی، تصریح کرد: اگر مادری در دوران بارداری به‌عنوان مادر پرخطر شناخته شود از طریق مرکز بهداشت و معاونت درمان، روند درمان هم‌چنین اگر به عارضه و فوت منجر شود بر اساس دستورالعمل‌های موجود مسأله پیگیری می‌شود.

وی افزود: در واقع دانشگاه به‌عنوان مدعی‌العموم این نوع پرونده‌ها را به صورت کامل بررسی می‌کند و ظرف 24 ساعت، گزارش مربوطه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر معاونین بهداشت و درمان و دفتر وزیر ارسال می‌شود.

دبیر کمیته مرگ مادر دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: کمیته دانشگاهی مرگ مادر روند درمان را بررسی و نقاط ضعف درمان را شناسایی می‌کند تا اگر خطایی وجود دارد آن را رفع و از تکرار آن جلوگیری کند، در واقع دانشگاه نمی‌تواند مقصر را تعیین و حکمی صادر کند فقط بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیاز به اعزام یا داروی خاصی باشد پیگیری می‌کنیم، حتی اگر مادر با رضایت شخصی بخواهد از بیمارستان برود روند درمان را حتی پس از خروج از بیمارستان پیگیری می‌کنیم.

رجبی  افزود: در استان قزوین برای خروج مادران بدحال از بیمارستان سدهای فراوانی گذاشتیم که در سایر استان‌ها به این شکل نیست، برای مثال اگر سیستم درمانی احساس کند که رفتن مادر منجر به‌اتفاق ناگوار می‌شود با مشاوره روان‌پزشکی و مشاوره پزشک قانونی از خروج آن جلوگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: گاهی برای نجات جان مادر، پلیس و قاضی کشیک مداخله کرده است و اجازه خروج نداده‌ایم که این مورد در وضعیتی رخ می‌دهد که خانواده به‌اجبار بخواهد مادر بدحال را از بیمارستان خارج کند، حتی اگر از بیمارستان خارج شود کارشناسان مرکز بهداشت به منزلشان مراجعه و وضعیت را بررسی می‌کند.

دبیر کمیته مرگ مادر خاطرنشان کرد: میزان مرگ مادر در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، ما سال گذشته 3 مرگ مادر داشتیم که یکی براثر سرطان مادر و دیگری نیز به علت آمبولی فوت کردند، هم‌چنین در سال جاری در ماه گذشته مرگ 3 مادر را داشتیم که قبل از آن موردی نداشتیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: