واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

عارف انصراف داد

من بنا به تقاضاي شخصي از جناب آقاي خاتمي، از عضويت در هيات‌مديره جديد انصراف دادم و اين هيات، مديرعامل بعدي را تعيين خواهد كرد كه البته تا آن زمان ...
تدبیر24: مديرعامل بنياد باران از انتخاب اعضاي جديد هيات‌مديره اين بنياد خبر داد. دكتر اسدا... رازاني گفت: شوراي عالي بنياد آزادي، رشد و آباداني ايران (باران) با حضور حجت‌الاسلام سيدمحمد خاتمي و دو سوم اعضاي شوراي عالي، تشكيل جلسه داد و طي آن آقايان و خانم‌ها دكتر‌ هادي خانيكي، حجت‌الاسلام حسن پويا (گيوه‌چي)، دكتر الهه كولايي، جواد امام، حميد كلانتري، مهندس سيدحسن رسولي و محمود زماني قمي به عنوان اعضاي هيات‌مديره جديد بنياد انتخاب شدند. بنياد باران يك تشكل غيردولتي است كه اواخر دولت خاتمي براي سازماندهي فعاليت‌هاي غيرسياسي و پيشبرد تفكرات اصلاح‌طلبانه رئيس‌جمهور اسبق ايران تاسيس شده بود و از معدود تشكل‌هاي سياسي بوده كه در اين سال‌ها با اجتناب از فعاليت‌هاي رسمي سياسي به فعاليت خود ادامه داده است. وی افزود: آقايان خانيكي، پويا و رسولي در تركيب قبلي هيات‌مديره نيز حضور داشتند و آقايان كلانتري، امام، زماني و خانم كولايي اعضاي جديد آن محسوب مي‌شوند. رازانی يادآور شد: دو تن از اعضاي قبلي هيات‌مديره آقايان مسجدجامعي و انصاري به دليل حضور در رياست شوراي شهر تهران و استانداري زنجان و با توجه به ملاحظه رياست بنياد كه اعضاي هيات‌مديره از ميان مسئولان رسمي نباشند، در تركيب جديد حضور ندارند. همچنين دكتر محمدرضا عارف به دليل تشكيل بنياد اميد ايرانيان، انصراف خود از حضور در هيات‌مديره بنياد باران اعلام كرد. رازانی درباره دليل عدم حضور خودش در هيات‌مديره جديد نيز گفت: من بنا به تقاضاي شخصي از جناب آقاي خاتمي، از عضويت در هيات‌مديره جديد انصراف دادم و اين هيات، مديرعامل بعدي را تعيين خواهد كرد كه البته تا آن زمان، در سمت فعلي حضور دارم.
شايعه اختلاف
با اين حال بعضي سايت‌هاي خبري، از جدايي محمدرضا عارف از سيدمحمد خاتمي خبر مي‌دهند. محمدرضا عارف كه بنا به قولي كه داده بود، با در خواست خاتمي به نفع حسن روحاني كنار رفت، نقش پررنگ در موفقيت روحاني ايفا كرد اما هنگامي كه تصميم به تاسيس حزبي فراگير براي حضور در انتخابات مجلس دهم گرفت، با برخورد سرد اصلاح‌طلبان مواجه شد. از گوشه و كنار خبر مي‌رسد عارف كه از تشكيل يك حزب فراگير نااميد شده، حالا به دنبال سازماندهي نيروهاي حامي خود در انتخابات92 است تا بتواند يك حزب جديد تاسيس كند. هنوز از جزييات تشكيل اين حزب خبري منتشر نشده و به نظر مي‌رسد به دلیل فشارهاي احتمالي رسانه‌هاي راديكال، تا ايام نزدیک به انتخابات، اعضاي اين حزب متمايل به رسانه‌اي شدن نداشته باشند. ضمن اينكه توقيف روزنامه بهار نيز تاثير بسزايي در رسانه‌اي نشدن فعاليت‌هاي محمدرضا عارف داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: