واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

وزارت بهداشت مشکلی ندارد

رییس انجمن آموزش پزشکی با اشاره به پیشنهاد ادغام آموزش علوم پزشکی در وزارت علوم از سوی برخی مسئولان آموزش عالی گفت: باید دید مسئولان وزارت علوم با این کار می خواهند مشکلات خود را حل کنند یا مشکل وزارت بهداشت را برطرف کنند؛ چراکه اگر هدف حل مشکلات وزارت بهداشت باشد باید بگوییم وزارت بهداشت مشکلی ندارد و با انتزاعی که انجام شده توانسته است آموزش علوم پزشکی را از نظر کمی و کیفی توسعه دهد.

تدبیر24»دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه یکی از کارهای مهمی که در کشور در سال ۶۵ انجام شده ادغام آموزش علوم پزشکی در وزارت بهداشت بوده است اظهار کرد: در سال ۶۵ مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان، نظیر کمبود پزشک،کمبود فضای آموزشی و ... وجود داشت اما با تفکیک آموزش علوم پزشکی از دیگر رشته ها وضعیت کشور به جایی رسید که در حال حاضر تعداد زیادی پزشک در مناطق مختلف و با امکانات زیاد وجود دارند و بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان حل شده است. 

رییس انجمن آموزش پزشکی ادامه داد: اگر وزارت علوم با ادغام آموزش علوم پزشکی در پی حل مشکلات خود است و به دنبال گرفتن امکانات وزارت بهداشت برای برطرف کردن مشکلات آموزش عالی در دیگر رشته ها هستند طبیعتا ما مخالف این موضوع هستیم که امکانات آموزش علوم پزشکی در دیگر رشته ها به کارگرفته شود. 

عین اللهی با بیان اینکه علوم پزشکی یکی از رشته هایی است که برای مردم و سلامت مردم اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: مشخص نیست هدف وزارت علوم از دنبال کردن ادغام آموزش علوم پزشکی در وزارت علوم چیست، تفکیک آموزش علوم پزشکی از دیگر رشته ها چه مشکلاتی را  برای وزارت علوم ایجاد کرده است و ادغام مجدد این دو گروه چه نفعی در پی خواهد داشت.  

معاون سابق آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد:در زمینه ادغام دوباره آموزش علوم پزشکی در آموزش عالی، بیشتر گرفتن امکانات سخت افزاری وزارت بهداشت در حوزه آموزش علوم پزشکی مدنظر است  چرا که در این مدت وزارت بهداشت توانسته است امکانات، ساختمان ها و تجهیزاتی را به دست بیاورد و این بسیار ناعادلانه است که وزارت علوم در پی گرفتن این امتیازات باشد و بخواهد این امکانات سخت افزارها را از وزارت بهداشت بگیرد.  

وی با تاکید بر اینکه ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم نفعی برای کشور ندارد گفت: دردسرهای تفکیک بسیار زیاد است و این کار پرسنل، بودجه و امکانات زیادی می طلبد و میلیاردها تومان بودجه نیاز دارد که اختصاص این هزینه ها در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه امکان پذیر نیست. 

عین اللهی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان های آموزش پزشکی در جهان که یکی از مهمترین آن‌ها WFME است به تفکیک آموزش علوم پزشکی از دیگر علوم به عنوان یک آرزو یا آمال نگاه می کنند گفت: از نظر اجرایی در برخی ایالت های آمریکا این کار در حال انجام است اما در ایران این طرح به طور موفق انجام شده و کشور های دیگر نیز می توانند از ما در این رابطه الگو بگیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: