واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

تنها راه اصلاح مجرمین، زندان است؟

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان به بررسی آمار و فراوانی ارتکاب جرم ایراد ضرب و جرح پرداخت و گفت: لازم است با عملیاتی کردن راهکارهای بومی و موجود بتوانیم در جهت کاهش ارتکاب این جرم گام برداریم.
تدبیر24»مهدی تشکری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان اینکه در دومین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان در سال جاری گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندانیان، سازمان قضایی استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تاسیسات حقوقی موجود همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب، عفو و ... گام های مثبتی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان برداشت؛ چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری زندان را آخر الدواء می دانیم و اساساً این اشتباه است که بگوییم تنها راه اصلاح مجرمین، زندان است.

در این جلسه که در محل ندامتگاه نظامیان اصفهان برگزار شد، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بررسی آمار و فراوانی ارتکاب جرم ایراد ضرب و جرح پرداخت و اظهار داشت: لازم است با عملیاتی کردن راهکارهای بومی و موجود بتوانیم در جهت کاهش ارتکاب این جرم گام برداریم.

تشکری، پخش فیلم های خشن در رسانه ها را از عوامل مهم برخوردهای فیزیکی در نیروهای مسلح به خصوص قشر جوان دانست.

در ادامه، دادستان نظامی اصفهان و دبیر شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم گفت: تاکید مقام معظم رهبری به پیشگیری از وقوع جرایم است که سازمان قضایی نیروهای مسلح از سال های قبل به این مهم پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین علی هادیان در بخش دیگری از سخنانش به لزوم حمایت از ضابطان نظامی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار این قشر از نیروهای مسلح که در واقع پل ارتباطی سازمان قضایی و یگان می باشند فرمانده هان در تجهیز، حمایت و تفویض اختیارات و امکانات مکفی به ضابطان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت دقیق آیین نامه انضباطی افزود: بسیاری از اتفاقات درون یگان ها جنبه تخلف انضباطی داشته و فرمانده رأسا می تواند با در دست داشتن اختیاراتی که این آیین نامه به او داده برای تنبیه فرد اقدام کند.

هادیان افزود: اگر هم تشخیص داد که فعل ارتکابی جنبه مجرمانه دارد برابر ماده 608 قانون آیین دادرسی کیفری باید بدون فوت وقت، مراتب را به مرجع قضایی گزارش کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: