واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۹۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

سازمان نظام رسانه‌ای، یک گام به جلو است

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد که «ساختار اصلی سازمان نظام رسانه‌ای باید متشکل از نیروهایی باشد که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در انتخاب آن‌ها دخیل هستند.»
تدبیر24»دکتر فرقانی: بحث این است که ترکیب این نظام  صنفی غیردولتی و صنفی باشد؛ به این معنی که ساختار اصلی باید متشکل از نیروهایی باشد که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در انتخاب آن‌ها دخیل هستند؛ البته دولت هم می‌تواند نماینده‌ای داشته باشد اما ترکیب شورا را قانون تعیین می‌کند و اگر ساختار این سازمان به روزنامه‌نگاران نزدیک باشد نظرات و تصمیم‌های آن‌ها توسط جامعه روزنامه‌نگاران پذیرفته‌تر است.
باید یک نگاه واقع‌بینانه به متن جدید داشته باشیم؛ این متن علاوه بر  نقاط ضعفی که دوستان حقوقدان و رسانه‌ای گفتند که من هم قبول دارم، نقاط قوتی هم دارد.
قانون سازمان نظام رسانه‌ای فیلتری برای رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی قرار می‌دهد که باعث می‌شود رسانه‌ها مستقیما با دادگاه سر و کار نداشته باشند و یک ساز و کاری وجود داشته باشد تا با کدخدامنشی بخشی از مسائل و مشکلات را حل کنند. همچنین از دخالت یا استفاده قضات از قوانین دیگر برای صدور حکم برای روزنامه‌نگاران جلوگیری می‌کند و قوانین مشخصی درباره روزنامه‌نگاران حکم خواهد کرد.
برای اولین بار قرار است که نمایندگانی از روزنامه‌نگاران و استادان پیشکسوت به تخلفات روزنامه‌نگاری رسیدگی کنند و این امر باعث تعدیل وضعیت گذشته می‌شود. ما باید واقع‌بینانه به روندها نگاه کنیم و از موضع نفی نمی‌توانیم مسئله‌ای را اصلاح کنیم. همین موضع نفی‌ باعث شده که ما درجا بزنیم و پیشرفتی در حقوق مطبوعات و رسانه‌ها نداشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: