واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۹۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

اعطای مجوز شرکت‌داری

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا معقتد است قانون جدیدی که در آن به راه آهن اجازه تاسیس و مدیریت شرکت های حمل و نقل ریلی را می دهد نه تنها به این صنعت کمکی نخواهد کرد که حتی باعث زمین گیر شدن بخش خصوصی و ایجاد مشکلات جدید برای آنها نیز خواهد شد.

تدبیر24»محمد رجبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در قانون جدیدی که تصویب آن در مجلس در حال بررسی است، به راه آهن اجازه داده می شود که تبدیل به یک شرکت هلدینگ شود و در زیرمجموعه آن شرکت های حمل و نقل ریلی فعالیت کنند. تصویب این قانون به معنی عقب گرد است و بار دیگر راه آهن را در مقابل بخش خصوصی قرار می دهد.

به گفته وی، موضوع نه تنها در واقعیت به صنعت ریلی ایران کمکی نمی‌کند که حتی از نظر قانونی با اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه های چهارم و پنجم توسعه مغایرت دارد.

مدیرعامل رجا با اشاره به مذاکراتی که این شرکت با نمایندگان مجلس برای توقف این مصوبه داشته، تاکید کرد: در صورتی که این قانون به مرحله اجرا برسد شرکت های خصوصی ریلی و سرمایه گذارانی که وارد این عرصه شده اند با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

رجبی ادامه داد: نظر ما این بوده است که راه اهن حتی در حوزه های رگولاتوری نیز فعالیتی نداشته باشد و تنها در بعضی بخش‌های فنی یا به عنوان پیمانکار برخی طرح های بزرگ مانند طرح راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان فعالیت کند. اما قانون جدید نه تنها مسائل قبلی را حفظ می کند که حتی مشکلات جدیدی نیز به وجود خواهد آورد و صنعت ریلی ایران را پس از سال ها تلاش بار دیگر به عقب باز می گرداند. ما این مسائل را در گفت و گو با نمایندگان مطرح کرده ایم و امیدواریم وزیر راه و شهرسازی نیز در این موضوع از ما حمایت کرده و انتظارات بخش غیر دولتی را مانند گذشته در نظر بگیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: